mandag den 10. juni 2013

DK udgivelsesdag #52

Gyldendal udgiver i dag disse fire fantastiske bøger, der er en revideret genudgivelse af Herta J. Enevoldsens historiske romaner for unge om danske historie.






Leonora Christina vokser op som lykkelig og forkælet prinsesse på Frederiksborg Slot. Hun er Christian d. 4.s smukke og kloge yndlingsdatter, men hun får en skæbne, som få vil misunde hende.

Som 15-årig bliver hun gift med sin store kærlighed, adelsmanden Corfitz Ulfeldt, og sammen bliver de Københavns førende par. Men pludselig ændres parrets liv med et slag, for Corfitz har et ustabilt sind, og Danmarks kronprinsesse er jaloux på den smukke og feterede Leonora.

Med sine klassiske og populære romaner puster Herta J. Enevoldsen nyt liv i Danmarkshistoriens mange skæbnefortællinger om bl.a. Caroline Mathilde, Leonora Christina og Dyveke. Bøgerne er blevet læst, elsket og slidt op på bibliotekerne gennem 30 år. Nu kommer romanerne i en ny og let revideret udgave, men de er stadige lige levende og opslugende, så nye læsere kan begynde her.







Leonora Christina er Christian d. 4.s smukke og kloge yndlingsdatter. Hun er gift med rigets mægtigste mand, Corfitz Ulfelt, og sammen lever de som Københavns førende par - lige ind til han bliver anklaget for landsforræderi, og hun selv bliver dømt for noget, hun ikke har gjort.

Leonora Christina bliver spærret inde i Blåtårn - det uhyggelige fængsel i Københavns Slot, som hun altid har haft onde drømme om...





Den unge Caroline Mathilde bliver som 14-årig gift med den danske prins Christian, men der er ikke meget eventyr over hendes liv ved hoffet: Hendes mand er tyrannisk og utilregnelig, hendes svigermor ondskabsfuld, og Caroline Mathilde føler sig ensom og forladt. Men da den unge tyske læge Struensee bliver kongens livslæge, bliver det starten på en forbudt kærlighedshistorie, der ændrer både Caroline Mathildes, Struensees og hele Danmarks skæbne...
 





Struensee er ankommet til Københavns slot, og alt er forandret. Caroline Mathilde blomstrer op, og den lunefulde Christian d. 7. begynder at interessere sig for sit regeringsarbejde.

For Struensee og Caroline Mathilde bliver det starten på en fantastisk og forbudt kærlighedshistorie, men katastrofen lurer: Adelen skummer af raseri, og den jaloux enkedronning vil gøre hvad som helst. Om natten den 17. januar 1772 bryder adelen ind på slottet, mens alle sover, for at bringe deres uhyggelige plan til udførelse.







Tellerup udgiver i dag den 6. bog i Blodets Bånd serien


Efter begivenhederne hos Liliana gør Kassie et nyt forsøg på at nå Viking, men det er ikke uden konsekvenser, for i skyggerne lurer en anden fare.

Leo frygter mere end nogensinde sin indre følgesvend og egne handlinger, og må igen bede Anastasia om hjælp.

Imens stilles Viking over for et umuligt valg, og indsatsen er ikke længere kun hans eget liv.

Viktor kæmper mod sin tikkende bombe og tabet af Lilja …
men er hans store kærlighed virkelig borte?

Forfald er sjette bind i serien Blodets Bånd
– en serie om kærlighed, mystik og mørke kræfter.
SHARE:

6 kommentarer

  1. Jeg har aldrig hørt om de 4 første bøger, men de lyder rigtig gode! Jeg har ikke læst noget med Herta J. Enevoldsen. Men fra det jeg har læst i indlæget, kunne hun godt minde lidt om Victoria Holts bøger?

    Har du læst nogle af dem?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg var stor Victoria Holt fan, begyndte at læse dem fra jeg var 12-13 år har jeg næsten lige fundet ud af. ;0) Dog synes jeg ikke helt man kan sammenligne Herta J. Enevoldsens bøger med Victoria Holt, de er lidt for historie realistiske. Hvor Victoria Holt for mig mere af feel good all the way type bøger. De ender i hvert fald mere positivt end Herta J. Enevoldsens bøger gør.. mener jeg. Men de har jo nok det samme historiske præg over sig.

      Slet
  2. De 4 første bøger er det nogle Gyldendal har sponsoret og har du læst dem og kan anbefale dem? :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg var helt vild med dem i sin tid, og var helt ulykkelig over at jeg ikke kunne købe dem, men da jeg så de skulle genudgives skyndte jeg mig at skrive og høre Gyldendal om jeg ikke måtte anmelde dem. De bliver genudgivet i en revideret udgave, så er meget spændt på at komme i gang med dem. Jeg vil helt klart anbefale dem, især hvis du ligesom jeg rigtig godt kan lide historiske romaner, som bygger på virkelig historie. Og der findes ikke så meget af det på dansk, så jeg er helt oppe og køre over at de har genudgivet dem. :0)

      Slet
    2. Ah, jeg ville nemlig høre hvordan du havde fået fingre i dem fra Gyldendal. Hvilken mail skrev du til? :)

      Slet
    3. Jeg er ikke sikker på at jeg må udlevere den mail jeg har. Det er også over længere tid jeg har haft kontakt med Gyldendal, men mit forslag vil da være at kontakte deres marketingsafdeling gennem deres kontakt side på hjemmesiden.

      Slet

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig