tirsdag den 1. oktober 2013

DK udgivelsesdag #63

I dag udkommer følgende danske bøger
(Vær opmærksom på spoilers hvis det er en serie)

 
Gregor i dødens labyrint #2
Gyldendal



 
Gregor i Underlandet 2 - Gregor i dødens labyrint af Suzanne Collins er anden bog i fantasyserien om Gregor af forfatteren bag The hunger games-bøgerne. Gregor i Underlandet er en serie på fem bøger, som er inspireret af Alice i Eventyrland. Bogen fortæller historien om den 11-årige dreng Gregor og hans eventyr i Underlandet - et skjult land under New York City. I denne anden bog i serien er der gået flere måneder siden Gregor første gang opdagede Underlandet, og han har sværget, at han aldrig vil vende tilbage. Men så bliver Gregors lillesøster kidnappet, og han har ingen anden udvej...



Papsøstre #2
Facet
 
 
 
Du siger ikke det om min far og din mor til nogen!? siger Pil. - Men - ? begynder jeg. - Det er for din egen skyld,? siger hun og lader fingrene glide gennem håret. - Det kommer ikke til at holde, og så er det bare nederen for din mor, hvis alle ved, at han droppede hende.? Jeg bider tænderne sammen. Egentlig har jeg ikke håbet på andet, siden jeg fik beskeden. Håbet, at de ville finde ud af, at de ikke kunne lide hinanden alligevel, men derfor skal Pil stadig ikke sige sådan noget. Ikke tale om min mor, som om hun bare er en eller anden ligegyldig, han kan droppe når som helst. - Hvem siger, at han dropper hende?? - Min far elsker min mor. Han ville aldrig forelske sig i en anden.? - Men de er jo separerede,? siger jeg. - De skal skilles.? - Hold kæft,? siger hun og skubber til mig. - Du holder bare kæft. Ellers så - så - ? Hendes øjne bliver smalle. - Så er det værst for dig selv.? Da Mathildes mor finder sammen med Pils far, gør Pil Mathildes liv til et helvede. Selv hekseklubben kommer i fare, for Victoria har stadig ikke fortalt Pil, at hun er venner med Mathilde, og midt i konflikten er hun nødt til vælge side - Papsøstre er 2. bind i serien Wicca-veninder, der kombinerer hverdagsrealisme og venindekonflikter med et strejf af mystik.
 
 
 
 
 
Den 5. bølge #1
Gyldendal
 
 
 
 
Efter den 1. bølge er der kun mørke. Efter den 2. bølge undslipper kun de heldige. Efter den 3. bølge overlever kun de uheldige. Efter den 4. bølge gælder kun én regel: stol ikke på nogen. Nu er den 5. bølge på vej. Cassie er på flugt fra dem. Dem som ligner mennesker og som dræber alle på deres vej. Hun er overbevist om, at hun må klare sig selv, hvis hun vil holde sig i live. Indtil hun møder Evan Walker. Han bliver Cassies eneste håb for at redde livet - og sin lillebror. Men hvem er han? Hvad er han? Cassie må vælge: hun kan give op, eller hun kan stole på Evan og tage kampen op. DEN 5. BØLGE er første bind i en ny sci-fi trilogi.
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig