tirsdag den 8. oktober 2013

Nice eller nederen 2 - Emma 12 år ... snart 13 anmeldelse

Nice eller nederen 2 - Emma 12 år ... snart 13

Forfatter: Kirsten Ahlburg
Illustrator: Rasmus Jensen
Serie: Nice eller nederen #2
Genre: Realisme
Målgruppe: ca. 12 år og op
Udgiver: Forlaget Turbine


Tak til Kirsten Ahlburg of forlaget Turbine for anmeldereksemplaret












»Kære dagbog. Han er min, siger hendes blik, når hun ser på mig. Pis og lort! Jeg har lyst til at grave mig ned i et dybt hul og blive liggende.«

Emma er 12 år - snart 13, og alt er mega nederen. Kæresten Simon har lige slået op, og så får hun sådan nogle onde sms'er fra én, hun ikke kender .

Heldigvis er der stadig gode veninder, fester, ferier og fed musik . og så ham den nye dreng i klassen. Måske ender det hele alligevel med at blive herre nice!  

Nice eller nederen 2 er Kirsten Ahlburgs anden bog om et år i tween-pigen Emmas liv.



Nice eller Nederen 2 er så sjov. Jeg elsker opsætningen som er sat op i dagbogsform med sjove tegninger. Det føles lidt som at bladre en rigtig 12 års dagbog igennem. Det vækker utrolig mange minder, fra dengang jeg selv skrev dagbog.




Indholdet er fyldt med alle de ting en pige putte i sin dagbog. Pinlige, sjove, skræmmende ting. Alt sammen utrolig underholdende for læseren. Da Emma er i den alder hvor de får seksualundervisning, så er bogen ikke mindst også fyldt med det. Og jeg synes det er skønt at forfatteren ikke er gået forbi det område med blind for øjnene. Det er jo lige præcis sådan noget man har brug for at læse om når man er 12 år.

Vi følger Emma i et år af gangen i serien, og da jeg nåede slutningen kunne jeg da ikke lade være med at tænke... hmmm.. hvad mon der sker i Emmas liv til næste år. Så man kommer virkelig ind på Emma som person.

Bogen er let at læse. Kirsten Ahlburg har ramt målgruppens sprog rigtig fint. Hun har ikke mindst også ramt hvad de går op i og hvordan de behandler hinanden. Så efter min mening en rigtig skøn og sjov bog.
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig