fredag den 24. januar 2014

Ø anmeldelse

Ø

Forfatter: Lise Baltzer
Udgiver: Autenz

Tak til Saxo for anmeldereksemplaret


















"Ø" er en dramatisk historie om længsel efter kærlighed, om tab, liv og død. En historie, der viser os, hvorfor hvert eneste øjeblik kræver et valg mellem at "tillade" eller "kæmpe for at ændre" det, der er.


Bogen har det lækreste papir, fordi inde i bogen er de smukkeste billeder. Det er faktisk det bedste ved hele bogen, det er billederne. Jeg elsker den stil, jeg synes de er så fine. Jeg brugte nok længere tid på at stirre på billederne end jeg brugte på teksten.

Ø er en kort bog, og den første halvdel er meget forklarende og beskrivende. I hvert fald når det kommer til hovedpersonens familiesituation. Der var meget information jeg ikke rigtig vidste hvad jeg skulle bruge til. Jeg ville hellere have læst noget mere om hovedpersonen. Jeg følte ikke rigtig jeg kender hendes person og jeg synes jeg fik nogle forskellige signaler omkring hendes alder. Det ene øjeblik virkede hun ung og det næste virkede hun mere som et barn. Jeg ville gerne have kendte hende bedre, hun virkede meget flad og på nogle punkter lidt ligegyldig. Hvilket ikke gjorde noget godt for historien.

Slutningen var meget god og beregnet til at være meget tankevækkende. Hvilket den da bestemt også var for mig, på trods af at jeg ikke kunne leve mig så meget ind i historien som jeg havde lyst til. Men alt i alt, en meget sød og tankevækkende historie, illustreret med skønne billeder.







Bogen kan købes her



 
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig