mandag den 26. juni 2017

Giveaway 6 år - 6 bøger



Bloggen har lige haft jubilæum - eller fødselsdag - og i den forbindelse laver jeg traditiontro en giveaway, hvor jeg giver det antal bøger væk som bloggen er blevet. Så i år bliver det altså til seks bøger.

Alle bøgerne har jeg selv læst og kan anbefale på det varmeste - undtagen Abbi Glines bog 'Alt for tæt på', den har jeg ikke læst, til gengæld har jeg stået for forsidedesignet på den.

Bøgerne er venligst sponsoreret af Politikens forlag, Carlsen og Turbine forlaget.


Hvilke bøger kan du vinde:





Der er to 'Victoria' bøger på højkant. 'Victoria' er en historisk roman som der også er lavet en tv-serie på. Læs min anmeldelse af bogen her eller læs goodreads beskrivelsen herunder:

En tidlig junimorgen i 1837 vågner den attenårige prinsesse Victoria op til nyheden om, at hendes onkel, William IV, er død. Hun er nu dronning i verdens mest magtfulde nation. I de kommende uger og måneder vil det vise sig, om den overbeskyttede unge kvinde kan leve op til den rolle, eller om hun vil blive et lydigt og nyttigt redskab for sin mors magtsyge rådgiver Sir John Conroy.

Hun får uvurderlig støtte fra sin premierminister Lord Melbourne. Han er gammel nok til at være hendes far, men han tiltrækkes uhjælpeligt af den unge kvinde. Og hun af ham, for han er den eneste, der ser, at hun vil blive en stor dronning.







Ønskemageren er en eventyrgenfortælling og den er FANTASTISK! Læs min beskrivelse af den her eller goodreads beskrivelse herunder:


Thad og Ari Glavens verden er blevet vendt på hovedet, efter at deres mor blev myrdet, og resten af den kongelige familie er døde på mystisk vis. Thad er blevet indsat på tronen, men gaderne i kongedømmet oversvømmes af vold, som den nye konge ikke kan stoppe. Ari er gennem sin opvækst blevet ignoreret af adlen og har aldrig næret noget ønske om at være en rigtig prinsesse. Og da Thad pludselig begynder at oplære hende til at tage hans plads, går det op for hende, at det aldrig har været skæbnens mening, at hendes bror skulle blive konge.

Det er i stedet Ønskemageren ved navn Alistar Teague, der har lokket Thad til at veksle både sin sjæl og folkets sikkerhed i bytte for tronen. Ari tager kampen op mod Ønskemageren, men hvis hun ikke kan overvinde den snu og magtfulde Teague, vil hun miste både sin bror og sin egen sjæl .

New York Times bestseller-forfatteren C.J. Redwine er kvinden bag flere succesfulde Y/A-fantasy-serier. Ønskemageren er andet bind i Ravenspire-serien. Alle bind i serien er selvstændige fortællinger og kan læses hver for sig.






Abbi Glines sommerlig bog er en hed kærlighedsroman og du kan læse goodreads beskrivelse af bogen herunder:

"Mit bryst snørede sig så hårdt sammen, at det var et under, jeg kunne trække vejret. For slet ikke at tale om at sige noget. Jeg var gravid med hans barn ... vores barn. Men løgnene. Bedraget. Den, han var. Alt det holdt mig tilbage fra at sige det, han fortjente at få at vide. Jeg kunne ikke. Og det var forkert. Jeg var egoistisk. Det vidste jeg godt. Men det forandrede ikke noget. Det barn, jeg ventede, ville måske aldrig komme til at kende ham."

Blaire og Rushs forhold stopper brat, da hun finder ud af, at han har holdt noget skjult for hende. Da sandheden kommer frem, vender det op og ned på alt i Blaires verden, og hun flygter fra Rosemary Beach og hjem til Alabama og ekskæresten Cain og det trygge liv, hun havde der, før hendes mor døde. Her gør Blaire alt for at finde sig selv igen og lære at leve uden Rush, der endegyldigt har bevist, at hun ikke kan regne med ham og hans loyalitet og kærlighed til hende.

Snart finder Blaire dog ud af, at hun er gravid med Rushs barn, og derfor tvinges hun til at se sin fortid med Rush i øjnene og tage stilling til, om hun vil lukke ham tilbage i sit liv. Samtidig forsøger Rush desperat at vinde Blaire tilbage, men Blaire er mere fanget end nogen sinde før mellem den lidenskabelig og berusende kærlighed til Rush og fornuften, der siger hende, at hun skal holde sig fra ham for at passe på sig selv - og deres kommende barn. For hvor mange chancer skal Rush egentlig have, og hvordan ved Blaire, om der er andet, han holder skjult for hende ...







Rick Riordan er fantastisk og denne serie er skrevet til mellemtrinnet, men den kan helt sikkert læses af alle aldre. Derfor især en oplagt til familie læsestunder. Det er action, fantasy, nordisk mytologi og så er den fyldt med humor. Læs min anmeldelse af bogen her eller goodreads beskrivelsen herunder:

Magnus Chase har ikke haft det for let. Siden en forfærdelig nat for to år siden, da hans mor sagde, at han skulle løbe for livet, har han levet alene på gaden i Boston på flugt fra politiet og myndighederne. Men også andre er på jagt efter Magnus: Hans onkel Randolph, som hans mor altid har advaret ham imod. Da Magnus falder i onklens baghold, fabler Randolph løs om nordiske guder og et fantastisk sværd, som har været tabt i tusindvis af år, men som retmæssigt tilhører Magnus. Historier om Asgårds guder, ulve og Ragnarok bobler op i Magnus’ hukommelse. Men i samme øjeblik bliver byen angrebet af et ildmonster, som tvinger ham til at vælge mellem at redde sig selv eller hundredevis af uskyldige mennesker.

Nogle gange er døden den bedste start på et nyt liv ...







Sidst men ikke mindst en dansk forfattet bog, Ravnenes hvisken som er YA 'krimi' fantasy. Læs min anmeldelse af bogen her eller goodreads beskrivelsen herunder:

Nordisk fantasy noir, hvor en række bestialske mord viser sig at hænge sammen med en urgammel profeti om verdens undergang.

17-årige Anne kan se hændelser i fortiden, og en nat genoplever hun et uhyggeligt gammelt mord. En rødhåret pige bliver myrdet og får skåret et runetegn i ryggen. Men kort efter begynder rødhårede piger at blive dræbt på egnen, og tegnet er på dem alle.

Pludselig er den lille by fuld af fremmede. De har mystiske kræfter, og de kredser om Anne, som ikke er vant til at have folk tæt på. Den asatroende Luna, den gudesmukke Mathias og den mystiske Varnar ønsker alle at hjælpe hende. Men er de venner eller fjender? Kan hun stole på sine følelser efter et helt liv alene?












Det skal du gøre:

Skrive en kommentar med hvilken eller hvilke bøger du gerne vil vinde (du bestemmer selv hvor mange du skriver. Da du er med i puljen om at vinde de bøger du nævner, at du ønsker, så er der altså mulighed for at vinde mere end en bog)

Du skal have dansk adresse

Derudover skal du i kommentaren skrive en mail, som jeg kan kontakte dig på.

Kommentaren skal skrives inden d. 14. juli kl. 12. (Jeg lader den løbe over 14 dage, pga. sommerferie)



Vinderne bliver offentliggjort her på bloggen og får direkte besked. Held og lykke!




SHARE:

75 kommentarer

  1. Jeg kunne godt tænke mig at vinde bøgerne Alt for tæt på og Magnus Chase

    Min e-mail: lisbethmajas84@gmail.com

    SvarSlet
  2. Jeg ville rigtig gerne vinde Victoria af Daisy Goodwin. Jeg er meget fascineret af engelsk historie, og vil gerne læse mere om Victoria-tiden. Jeg har dansk adresse, og min e-mail er laesehestmedfantasy@gmail.com.
    Mvh. Kirsten

    SvarSlet
  3. Magnus Chase og Sommersværdet ønsker jeg mig højt :) Stort tillykke med de 6 år!

    boroughofbooks@gmail.com

    SvarSlet
  4. Et stort tillykke med jubilæet :)

    Jeg ville gerne vinde Ønskemageren og Victoria.
    Hilsen Mia / tulipanbusk@hotmail.com

    SvarSlet
  5. Tillykke med jubilæet.
    Jeg vil gerne vinde alt for tæt på af Abbi Glines 😊
    Hilsen Ane (anemylund@live.dk)

    SvarSlet
  6. Tillykke :)
    Alt for tæt på ønsker jeg mig.

    Ireneejensen@hotmail.com

    SvarSlet
  7. Stort tillykke med bloggen! :)
    Jeg kunne godt tænke mig at vinde:

    Magnus Chase
    Alt for tæt på
    Victoria

    karinalindxd@hotmail.com :)

    SvarSlet
  8. 6 år!! Tillykke - hvor er det flot :-)

    Jeg vil gerne vinde:
    Magnus Chase
    Victoria
    Alt for tæt på

    God sommer - Bente

    benteskou (a) gmail.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Vil helst vinde alt for tæt på, så kommer ravnenes hvisken, Victoria og ønske-mageren 🍀🌞🎁🇩🇰 lisbethakrogh@gmail.com

      Slet
  9. Stort tillykke med bloggens 6 års fødselsdag �������� Ser frem til 6 gode år mere ��
    Jeg ville meget gerne vinde bøgerne "Alt for tæt på" og "Magnus Chase".
    Min mail: crossingjourneys@hotmail.com.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tuuuuuusind tak!! Jeg napper da bare lige seks år mere. :0)

      Slet
  10. Stort tillykke med bloggens 6 år :)

    Jeg er en af de få der endnu ikke har læst Ravnens hvisken, hvilket nok er en stor fejl fra min side, så den vil jeg gerne vinde :)

    Fortsat god sommer :)

    bnbach@mail.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have. :0) Og fortsat god sommer til dig også.

      Slet
  11. Tillykke med bloggen! :)

    Ravnenes hvisken, Magnus Chase, Ønskemageren :)

    sofieboysen@gmail.com

    SvarSlet
  12. Stort tillykke med jubilæet! :)
    Jeg vil rigtig gerne vinde "Victoria" og "Ønskemageren". Det lyder som virkelig fantastiske bøger! :)

    annemarienielsen@jubii.dk

    SvarSlet
  13. Tillykke med de 6 år ��������

    Jeg vil gerne læse Alt for Tæt på og Ravnens hvisken ��

    Camilla_hovej@hotmail.com

    SvarSlet
  14. Jeg var helt vild med serien Victoria der netop er afsluttet på DR1!! Så jeg ville elske at dykke ned i bogen Victoria, som kun har fanget min interesse yderligere efter anmeldelsen her på siden!!

    kh
    camillakirstine@hotmail.com

    SvarSlet
  15. Jeg kunne godt tænke mig at vinde,alt for tæt på.

    xtie89@gmail.com

    SvarSlet
  16. Jeg vil gerne vinde Victoria eller Ravnenes hvisken :)

    offentliganna@gmail.com

    SvarSlet
  17. Tillykke med jubilæet!

    Efter Downton Abbey, The Crown og Belgravia er jeg blevet lidt af en sucker for historier om britisk aristokrati, og jeg kunne virkelig godt tænke mig at læse Victoria :)

    Min mailadresse: hej@kitarasmussen.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have. Jeg elsker virkelig også at læse om det britiske aristokrati, og ikke mindst se periodedramaer derfra.

      Slet
  18. Tillykke med de 6 år :D
    Jeg vil gerne vinde Victoria og Ravnens hvisken :)
    sannelarsen88@hotmail.com

    SvarSlet
  19. Tillykke! :) Jeg ville blive meget glad for Victoria og Ravnenes hvisken. Lige noget for en stor bogelsker som mig :) fra Dorte Slouborg dortes918@hotmail.com

    SvarSlet
  20. Stort tillykke 🇩🇰

    Vil gerne vinde Ravnenes hvisken, Magnus Chase eller Ønskemageren.

    kath.dkk@gmail.com

    SvarSlet
  21. Jeg kunne rigtig godt tænke mig at vinde Victoria, ønskemageren, alt for tæt på og magnus chase�� Tillykke med jubilæet! :)
    Signeboline@gmail.com

    SvarSlet
  22. Jeg bønsker dig et stort tillykke med de første 6 år og ser frem til mange flere:-)
    Så fin en giveaway, er jeg heldig ville jeg ønske mig:
    - Ønskemageren
    - Alt for tæt på
    og så fint at du har lavet omslaget:-)
    Ønsker dig en god dag og sommer!
    uglen3@gmail.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have. Jeg har ikke planer om at stoppe lige forløbig så forhåbentlig mange flere. :0)

      Slet
  23. Stort tillykke med bloggen!:D

    Jeg vil gerne vinde:
    Magnus Chase
    Victoria
    Alt for tæt på
    Ravnenes Hvisken
    Ønskemageren

    God sommer! :D

    Mvh. Julie ( Julie.959@hotmail.com )

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have. Rigtig god sommer til dig også!

      Slet
  24. Tillykke med de 6 år;)
    Lækker præmie du forkæler os med;)
    Jeg ønsker mig Victoria og Alt for tæt på...
    Krydser fingre her🍀
    Mange Sommer hilsner
    Gitte (cm175@hotmail.com

    SvarSlet
  25. Tillykke med bloggens fødselsdag :)

    Jeg vil gerne med i puljen om 'Ønskemageren', 'Ravnenes hvisken' og 'Victoria' :)

    Hilsen Sidsel, sidselbuchodgaard@gmail.com

    SvarSlet
  26. Tillykke. Jeg er en af dine faste læsere, vist ikke gennem alle seks år, men et pænt stykke tid er det da. :-) Jeg kunne godt tænke mig en chance for at vinde Victoria eller Ønskemageren.

    Signe, signe_pi@post6.tele.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Signe. Tak skal du have. Fedt! Det er altid dejligt at høre fra læsere der har været med noget tid. Det betyder at jeg må gøre et eller andet rigtig. :0)

      Slet
  27. Stort tillykke. :)

    Jeg vil gerne vinde Victoria eller Ravnenes Hvisken.

    millah@live.dk

    SvarSlet
  28. Stort tillykke med blogfødselsdagen! :D

    Jeg vil rigtig gerne vinde Victoria eller Ønskemageren.

    bookmeupscotty@gmail.com

    SvarSlet
  29. Stort tillykke med bloggen.
    Jeg vil rigtig gerne vinde Victoria, Ønskemageren, Alt for tæt på og Magnus Chase. Eller bare en af dem ville være fantastisk.
    Mere vil have mere......Sorry
    hanne@imake.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have. Ja, forstår dig godt. Jeg har svært ved at sige nej til bøger. Man kan aldrig få for mange bøger! :0)

      Slet
  30. Kæmpe tillykke med de 6 år!

    Jeg kunne godt tænke mig at vinde Victoria og Ønskemageren :)

    Mvh
    Yasmin
    coldjensen@hotmail.com

    SvarSlet
  31. Tillykke med lækre 6 år!
    Jeg læser selv engelsk på universitetet og overvejer kraftigt at læse litteratur videnskab, så det her er bare lige mig. Dem jeg er mest interesseret i må være "Victoria", "Magnus Chase" og "Ønskemageren". Alle sammen bøger som er på min liste over bøger som skal læses.
    Jeg har dansk adresse og min email er: theagjensen@icloud.com
    Jeg krydser fingre :)

    SvarSlet
  32. Tillykke igen :D
    Og jeg må selvfølgelig også kaste mig ind i lodtrækningen efter de her bøger:

    Ravnens Hvisken
    Victoria
    Alt for tæt på
    Ønskemageren

    Og min mail er kiir1992 [@] hotmail.com
    Krydser fingre!

    SvarSlet
  33. Tillykke med de seks år :-) Jeg vil blive meget glad, hvis "Ønskemageren" og
    "Kampen om sommersværdet" kan blive min sommerlæsning i år, så det krydser jeg fingre for :-) Min email er adnarimbb@gmail.com

    SvarSlet
  34. Mange gange tillykke med fødselsdagen - og sikke en dejlig måde, at fejre den på :D Hvis jeg er én af de heldige, kunne jeg godt tænke mig "Ønskemageren" eller "Ravnenes Hvisken".

    Og min mail er carina.vinther@hotmail.com

    SvarSlet
  35. Tillykke med jubilæet. Hvis jeg var så heldig at vinde, kunne jeg godt tænke mig "Victoria", "Ønskemageren" eller "Magnus Chase"
    min mail er ceecilienielsen@gmail.com

    SvarSlet
  36. Stort tillykke! Og hvor er det en lækker stak. :) Jeg ønsker mig mest Ravnenes Hvisken. :) Hvis jeg skulle være så heldig at vinde, er min mail sophieamalieeslund@gmail.com

    SvarSlet
  37. Ønsker mig alt for tæt på og Victoria krydser fingre. Hilsen Marianne juhl
    Mariannejuhl@icloud.com

    SvarSlet
  38. Stort tillykke med de 6 år, det er stort og længe :) Sikke mange bøger du har nået at læse de sidste 6 år og som du har delt dine erfaringer om, med os andre :)
    Hvis jeg skulle være så heldig ville jeg gerne vinde "Ønskemageren", "Victoria" eller "Ravnenes Hvisken". Men de lyder alle sammen spændende :)

    Rigtig god sommer :)

    frkhansen000@gmail.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have, ja det er blevet til en del læsning gennem årene. Men det har været fantastisk.

      Slet
  39. Tillykke! Altid så hyggeligt at følge med her.

    Jeg kunne rigtig godt tænke mig at vinde Victoria og Ønskemageren

    Hanne - hannejronnow@gmail.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have. Det er jeg glad for du synes. :0)

      Slet
  40. Tillykke med det :)

    Jeg er på Ønskemageren, Ravnenes hvisken eller/og Alt for tæt på hvis jeg skulle være så heldig!

    Pernille
    Zkille@hotmail.com

    SvarSlet

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig