fredag den 11. marts 2016

De smukkeste





De smukkeste

Forfatter: Karin Slaughter
Genre: Psykologisk thriller
Målgruppe: Voksne
Udgiver: HarperCollins Nordic






Tak til HarperCollins Nordic for anmeldereksemplaret


Claires mand Paul bliver brutalt myrdet for øjnene af hende. I sin sorg og chok over hans død, gennemgår hun hans ting, og gør et makabert fund. Hun finder film med groteske scener af piger, som ætser sig ind på nethinden. Claire graver videre og opdager snart en forbindelse til sin egen fortid. De smukkeste er en psykologisk thriller som er så spændende at det gør fysisk ondt at holde pause. De smukkeste er et mesterværk: intelligent, velskrevet og helt enestående god.  



Der er en årsag til at jeg sjældent kaster mig over psykologisk trillers og krimier. De besætter mig nærmest og jeg har det ikke helt godt, før jeg har læst dem færdig. Så når jeg skal udsætte mig selv for det, så skal jeg også være sikker på at det er noget af det bedste, og ja, det er nok med god grund at Karin Slaughter bliver kaldt USAs thriller dronning. Hun skriver simpelthen helt fantastisk! Hendes karakterer er veludformede, helstøbte og nærværende. Bogens plot er så godt gennemtænkt og veludført, at man bare er fuldstændig hengiven til historien.

Og sikke en historie - jeg var totalt freaked out under læsningen af ’De smukkeste’ – selv når jeg ikke sad og læste den, hvilket jeg alligevel gjorde hele tiden, fordi jeg bare ikke kunne slippe den. Den var sindssygt spændende og nervepirrende! Den er direkte genial på flere områder og samtidig virkelig barsk og meget grafisk i sin beskrivelse - så man faktisk får det helt dårligt.

Vi følger tre forskellige synsvinkler gennem bogen, der til sammen giver et billede på et familieliv som naturligt nok bliver splittet af en barsk hændelse i deres liv. Og jeg elsker hvordan Karin Slaughter formår at formidle familien i dybden samtidig med det spændende hovedplot bare ræser derudaf. Det giver bogen et væld af niveauer, som efterlader mig målløs og med stor respekt for Karin Slaughter. Wow.




SHARE:

2 kommentarer

  1. Fedt! Glæder mig til at gå igang med den!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan også virkelig kun anbefale den - jeg er spændt på hvad du synes.

      Slet

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig