tirsdag den 3. september 2019

Dungeons & Dragons: Legends of Baldur's Gate & Shadows of the Vampire






Dungeons & Dragons: Legends of Baldur's Gate
Dungeons & Dragons: Shadows of the Vampire

Serie: Dungeons & Dragons #1 og #2
Genre: Graphic novel, fantasy
Målgruppe: Voksne

Denne graphic novel fås ikke på dansk


Generations have passed since the original Heroes of Baldur's Gate saved the city and the Realms. Now a new threat rises. 

Jeg fløj hen til tasterne da jeg fandt ud af at der fandtes en Baldurs Gate graphic novel, for at klikke den hjem. Jeg søgte og blev først skuffet over at se at serien ikke fortsatte, at der kun var det ene bind - men heldigvis opdagede jeg at serien faktisk fortsatte - bare under et andet navn. Vildt forvirrende. Og at den fortsætter med et nyt hæfte i 2017. Nu har jeg læst de to første hæfter og er ret begejstret!

For dem der ikke ved det (hvilket nok er størstedelen, da Baldurs Gate er ved at have mange år på bagen) så er Baldurs Gate oprindeligt et computerspil, der bygger på rollespillet D&D der igen bygger på Tolkiens Ringenes Herre univers. Jeg knuselskede det computerspil - og Tolkien selvfølgelig, så det var helt klart af nostalgiske grunde jeg købte disse to hæfter, og det er da også helt sikkert nostalgiske grunde der gør at jeg næsten ikke kan få hænderne ned igen, efter end læsning.

For jeg elsker at, Minsc og Boo er med - de er fra spillet. Minsc er warrior og han bekæmper al ondskab på hans helt særlige måde. Han har hans tro følgesvend Boo som er en hamster. Boo hjælper Minsc med at bekæmpe ondskab på hans helt egen hamsterfacon. Jeg elsker at de genbruger Minscs replikker - det giver sådan nogle gode minder at 'høre' dem igen.

For dem der ikke kender Baldurs Gate eller har spillet det, så kan man sagtens læse hæfterne alligevel, og de er helt sikkert værd at læse hvis man elsker fantasy. De er mere over i highfantasy genren. Jeg giver det første hæfte fem stjener på goodreads og det andet tre. Jeg synes helt sikkert bedst om det første, da der er meget mere karakter-interaktion, og handling. Jeg er ikke så vild med det andet hæfte - hvis jeg lige skal se bort fra nostalgien et øjeblik, (der var blandt andet ikke så meget karakterudvikling) men der er rigtig stor potentiale for serien, så jeg glæder mig til at læse videre.



SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig