lørdag den 17. oktober 2015

Dewey's Read-a-Thon Oktober 2015 (opdateres)

 




I dag er i sandhed bøgernes dag, om man så tilbringer dagen på Herlufholm, i Odense til Harry Potter festival eller man sidder hjemme og deltager i read-a-thon med mange mennesker fra hele verden. Jeg deltager kun i dag, men jeg har alligevel glædet mig helt enormt meget, og lige om ganske få minutter går vi i gang. Juhu... Hvis du er interesseret i at følge med (hvilket kan anbefales, for det er noget af det hyggeligste at følge andres løsedøgn) Så deltager en stor del af de danske bogbloggere og ellers forgår det på twitter og instagram under #readathon

Indlægget her opdatere jeg løbende i dag. Rigtig god fornøjelse alle der deltager!! Jeg glæder mig til at følge med!


14:00 Nu begynder det!!! Jeg begynder simpelthen med den tykkeste bog af alle dem jeg har valgt. Nemlig: 'Efter dig' Godt begyndt, halvt færdig som man siger. 'Efter mig' er fortsættelsen af 'Mig før dig' og den glæder jeg mig rigtig meget til, for jeg synes virkelig (kontra rigtig mange andre) at den bog fortjener en fortsættelse.




16:46 Åh... hvor jeg dog elsker at være tilbage i England, og med Jojo Moyes fortællerstil. Det er bare så utrolig hyggeligt, og indtil videre forstår jeg til fulde hvorfor Jojo Moyes har set behovet for at komme med den her efterfølger. Det giver bare så god mening. Stakkels Lou.


18:12 Sidste side af 'Efter dig' er vendt, og sikke en skøn historie fra Jojo Moyes hånd, eller nærmere ENDNU en skøn historie. Helt fantastisk! :0) 398 sider er der alligevel blevet vent - hvilket jeg næsten ikke kan forstå og om lidt vil jeg i gang med noget helt andet - noget let og sjovt, men først aftensmad.


18:19 Klik, klik. Tradition tro så vil jeg klikke en bog hjem for hver bog jeg har læst. (Ja en ret ny tradition jeg indførte sidste gang ;0)) Som egentlig giver meget god mening for mig, fordi at jeg under at læse andres read-a-thon bliver utrolig inspireret til at købe bøger. Den her gang er jeg helt høj på hvor fed en efterfølger er. Så jeg har debatteret længe med mig selv om jeg kunne vente på Shopaholic-fortsættelsen til den kom til sommer på dansk, men nej, det kunne jeg ikke. Jeg er lidt ved at glemme historien kan jeg mærke og jeg har læst en stor del af dem på engelsk, så jeg skynder mig at klikke den hjem.


18:25 Aftensmaden varmer i ovnen og mens jeg venter vil jeg begynde på 'Hold me closer'


 

 

19:17 Flyver gennem 'Hold me closer' der stortset kun indeholder sangtekster - men nej hvor er de sjove. :)


19:28 'Hold me closer' er læst på næsten under en time nu faktisk med aftensmadspisning, dog med læsning samtidig. ;0) Og der var et par grineudbrud indimellem, men overordnet set så er det lidt en middelbog, da den stortset kun skal læses fordi den er sjov. Bogen var på 211 sider, men det snyder rigtig meget fordi der nærmest ikke står noget på siderne. 2 bøger læst, og jeg bliver næsten helt trist ved tanken om at jeg ikke skal læse videre med jer andre i morgen.



19:31 Klik. Klik. Den næste bog jeg klikker hjem efter endt læsning er en bog jeg har villet bestille længe faktisk, og nu er jeg blevet mindet om det fordi den er med i flere read-a-thon bunker jeg har set. Det er nemlig Red's untold tale fra once upon a time.


19:32 Nu vil jeg fortsætte i den humoristiske afdeling, om end mere i den drømmende ende, og begive mig ind i Harry Potters forunderlige verden ved at læse Quidditch gennem tiden.





20:49 Endnu en hurtigt læst lille bog. Det er langt tid siden jeg læste den første gang, man kan ane den gamle engelsk udgave i baggrunden på billedet, den tynde grønne sag. Det var virkelig vidunderligt at være tilbage i Harry Potters univers, der er så helt igennem magisk. 105 sider.



 

20:53 Klik. Klik. Nå nu vi snakker om gamle velkendte universer, så har jeg lige klikket Life and Death hjem. Den nye twilight fanfiction af Meyer hvori Bella og Edward skifter roller, altså at pigen er vampyr og Bella-karakteren er en dreng. Jo mere jeg høre om den jo mere bliver jeg usikker på om jeg vil læse den. Jeg mener, kunne Meyer i det mindste ikke have fundet nogle bedre navne til dem. Oh.. well nu er bogen bestilt for jeg er nysgerrig og jeg var ret stor fan af Twilight, så mon ikke jeg ender med at se hvad det er for noget.


20:59 Nu videre til en bog jeg tror vil kunne holde mig vågen i de næste mange timer. The Distance Between Us.





09:31 På et eller andet tidspunkt i nat nok mellem 1-2 fik jeg læst The Distance Between Us færdig, hvorefter jeg bare gik ud som et lys. Hvilket er heldigt nok, da jeg står og skal ud af døren lige om lidt. 312 sider. Så Dewey er ovre for mig i den her omgang, øvøv (eller jeg kommer nok til at følge med i hvordan det går jer andre stadigvæk. ;0)) The Distance Between Us var bare helt perfekt. Kasie West er bare helt fantastisk til at skrive kærlighedsrealisme - hun er nok lidt blevet min favorit faktisk! Så derfor...


09:39 Klik. klik. Skynder jeg mig at klikke en bog mere hjem af Kasie West, nemlig 'On the fence'. Det var så sidste bog jeg kunne klikke hjem nu. (Hvilket får mig til at tænke på at næste Dewey, bliver jeg nødt til kun at læse ultra korte bøger så jeg med 'god samvittighed' kan bestille flere bøger hjem. ;0))







09:42 Så status: En fantastisk read-a-thon!!! 1026 sider læst - tænk hvad det ikke kunne være blevet til hvis jeg læste med de sidste timer. Suk. Men jeg har stadig Bastarden og Fantastiske skabninger til gode, så dem vil jeg begynde på når jeg kommer hjem senere i dag. I alt 4 købte bøger, som jeg glæder mig til at få hjem!


Fortsat rigtig god fornøjelse og glædelig læselyst til alle jer der stadig deltager!!
SHARE:

torsdag den 15. oktober 2015

Dewey min bogstak

Jeg ELSKER at planlægge. Så meget at jeg faktisk næsten kan have helt svært ved at tage en beslutning om min Dewey læsestak. Der er blevet tilføjet bøger. Der er blevet fjernet bøger igen. Mængden af bøger synes at blive større og min realistiske tilgang til hvad jeg kan nå, synes at blive mindre. Der skal gerne være noget der fænger, og noget der er fjerlet.




Nu er jeg altså endelig endt med denne stak og den ser ret stor ud i forhold til at jeg ikke deltager søndag. Men de to øverste Harry Potter-fagbøger er meget luftige i sin opsætning og det samme er 'Hold me Closer'. Det fjerlette er selvfølgelig især 'The Distance Between Us' som jeg regner med at sidde med når øjenlågene begynder at blive tunge. 'Efter dig' og 'Bastarden' er jeg sikker på jeg finder fængende, fordi de begge er efterfølger af en rigtig god bog.

Det bliver min endelige bogstak og jeg glæder mig allerede helt vildt til at komme i gang! :0)
SHARE:

mandag den 12. oktober 2015

Deweys 24 hour readathon

Hvis du har fulgt mig noget tid, eller andre bogblogs så kan du ikke have undgået at have hørt om 'Deweys read-a-thon', men hvis du ikke ved hvad det er, så er det et døgn hvor alle bogelskere fra hele verden sætter sig ned og læser. Man bestemmer helt selv hvor meget man vil læse i de 24 timer, som i øvrigt starter på lørdag kl. 14.00 og slutter søndag samme tid. Nogle læser hele natten, andre kun i dagtimerne. Readathon'en foregår som regel ikke kun på blogs, men også på twitter og instagram og alle mulige andre sociale medier. Det er super hyggeligt og jeg kan kun anbefale at man er med.

Du kan tilmelde dig officielt på deres hjemmeside her: http://www.24hourreadathon.com/?p=5404

I april deltog jeg også i Dewey, og jeg fik læst disse skønne bøger:



Jeg har endnu ikke valgt bøger til denne gang, men regner med at gøre det på torsdag. Jeg kommer kun til at deltage om lørdagen, men skidt pyt, det er bedre end ingenting.


Deltager du? Så smid endelig en kommentar, så kan jeg følge med på din blog hvis du har en. Jeg elsker at følge med i andres readathon mens jeg selv læser.
SHARE:

lørdag den 25. april 2015

Deweys read-a-thon - opdateres løbende de næste 24 timer

Hvad er Deweys read-a-thon? Find ud af det her





13:10 Jeg er SÅ klar.

Målet er at nå mere end 1000 sider, og de bøger jeg har udvalgt har i alt et sidetal på 1853 - så det er nok lige i overkanten. Men som udgangspunkt regner jeg ikke med at læse så meget i nat, eftersom jeg aldrig kan læse når jeg er træt. Men hvis nu jeg med et trylleslag godt kunne, så skal der i hvert fald ikke mangle en bog. ;0)


13:35 Første bog ligger klar og venter. Jeg har besluttet at gå i gang med Paranormalcy først, da det er den jeg mindst ved om jeg vil kunne lide. Tror måske jeg har mest overskud til den type bøger i starten af read-a-thon, end senere hen.




14:00 Så er starten gået.

Jeg glæder mig sådan til det næste døgn at springe ud i forskellige boglige eventyr. - Som I nok kan se så bliver det ren fantasy-blis.

Jeg glæder mig til at følge jer andre skønne mennesker og jeres læsninger.

Som sagt så starter jeg med Paranormalcy, og en kage. (Ingen readathon uden kage, har jeg ret?)

Rigtig god fornøjelse til alle jer der deltager.




14:19 Okay, den her bog var slet ikke som jeg havde forventet. Men det er som udgangspunkt ikke nogen dårlig ting.

15:29 Imens jeg sidder og læser den her actionfyldte fantasy, får jeg pludselig en ide. Jeg vil klikke en ny bog hjem for hver bog jeg læser!

16:20 195 sider inde i Paranormalcy. Jeg kan ret gode lide skrivestilen, og at historien er anderledes end mange andre bøger som jeg har læst i dens genre. Jeg troede det var noget a la 'Shadow Falls' serien. Den er imidlertid helt sin egen.

17:16 Manden min er gået i total oprydningsmode, mens jeg sidder og læser. Det kan jeg godt vænne mig til det her.



17:47 Nu vil vi ned efter noget så sund som grill mad. :0)

18:18 Paranormalcy er nu afsluttet - 335 sider og aftensmad spist. Næste bog begyndes: The Ocean at the end of the Lane. Yay.




18:49 Wow.. den her bog er virkelig smuk. Hvorfor har jeg dog ikke læst den før.

18:54 Klikkede lige en bog hjem for færdiggørelse af Paranormalcy. Brugte mit plusabbonment hos Saxo, men de har tilsyneladende fået et voldsomt dårlige udvalg siden sidst! Heldigvis havde de Faery Tales af Carol Ann Duffy - som er noget så flot, og som jeg har set inde hos Rikke fra Paperback Castles, der læser den i forbindelse med readathon.



 

19:44 Vi hygger.

20:37 Vendt den sidste side i The Ocean at the End of the Lane og wow, jeg har ikke ord for hvor fantastisk den var. Det var virkelig magisk.





20:44 Det var 240 sider. Altså har jeg læst 575 sider i alt, indtil videre. Jeg har lige klikket mig en ny bog hjem - igen det er lidt svært at finde noget på saxo af det jeg gerne vil have i øjeblikket. Men jeg har klikket Watership Down af Richard Adams, hjem, og opsagt mit saxo plus abonnement.

Nu er det tid til at tage til London. Så nu vil jeg gå ud og lave noget te.



 


21:21 Sapphire Blue starter rigtig godt ud.

00:25 Jeg mangler ikke så meget i Sapphire Blue, maks en times tid mere, men jeg kan simpelthen ikke koncentrerer mig længere, på trods af at den er helt vildt god.

Så jeg vil smutte i seng, godnat, og god fornøjelse til jer der stadig holder jer vågen. Ses i morgen til slutspurten.



09:32 Godmorgen. Eller, jeg har været oppe nogle timer. Men det var så hyggeligt at blive der i sengen og læse. Jeg har nu færdiggjort Sapphire Blue, og jeg elskede den. Så jeg blev nødt til at klikke fortsættelsen 'Emerald Green' hjem, som min lille gevinst-bog - for den har jeg ikke i forvejen.

Nu vil jeg starte på den fjerde og nok sidste bog jeg kommer til at læse i denne Readathon: 'Den Kulsorte Protokol'



11:01 Jeg var bange for at det ville være svært at komme ind i historien igen, fordi det er så lang tid siden jeg har læst de to første bøger i serien, men 'Den Kulsorte Protokol' gør det meget nemt for mig.

13:41 Så blev jeg færdig med 'Den Kulsorte Protokol' et skønt fantasy eventyr om familie og kærlighed. En rigtig dejlig slutning på en skøn serie.

13:52 Jeg bruger de sidste par minutter på at kigge rundt på alle de andre deltagere, og for at kigge på hvilken bog jeg skal klikke hjem som den sidste. Jeg kan ikke nå at gå at komme rigtig i gang med Half Wild, men det ville også have været fantastisk hvis det var tilfældet.

Den sidste bog jeg får klikket hjem nu har jeg besluttet skal være Sarah J. Maas' nye serie: A Court of Thorns and Roses. Det er næsten helt ideelt at det skal være den, fordi dette readathon virkelig har stået i fantasy-bogens tegn.

14:00 Klokken er slået 14, og Readathon er nu officielt over for denne gang. Hold da op det har været fedt. Jeg har ikke været nær så meget med på sociale medier som jeg havde troet. På plus siden er det jo fordi bøgerne har været så gode at de hele tiden har krævet min opmærksomhed. Jeg har virkelig læst fire skønne og meget forskellige fantasy, men alle gode af hver deres årsager.

Jeg har nydt at tilbringe tiden ved The Duck Pond. Jeg har opdaget nye paranormale væsner. Jeg har nydt at tilbringe tid i London hos en secret society, jeg har nydt at rejse i tid, at sidde på ryggen af en drage og få en ny bedste ven i en kæmpe.

Jeg nåede mit mål, og faktisk mere end forventet. 4 bøger blev der læst. 1375 sider. Jeg har nydt at følge med hos jer andre, både på sociale medier men også på jeres blogs. Jeg håber jer der ikke deltog har fundet inspiration blandt de mange vendte sider I bogbloggerland.

Hvor er jeg glad for jeg deltog. Det har virkelig været en fornøjelse. Tak fordi I fulgte med! Det må vi gøre igen om 6 måneder!






SHARE:

torsdag den 23. april 2015

Min read-a-thon bogstak

 

Hold op hvor er det svært at vælge en bogstak til Read-a-thon, jeg har hele tiden lyst til at tilføje flere titler, selvom jeg ved at jeg umuligt kan nå dem alle sammen. Så jeg skal altså begrænse mig. Ja, det er jo nok ikke min stærkeste side.

Dertil kommer at jeg har specielle læsevaner. Jeg kan ofte have behov for at lægge en bog fra mig og samle en ny op, særligt hvis bogen begynder at irritere mig en smule. Så skal den en tur i 'fryseren' mens jeg hygger mig med en anden bog, og håber at bogen skammer sig så længe. Indtil jeg føler den har skammet sig nok, og så efterlader den anden bog for en stund, og læser videre i den første. - Ja det sker faktisk forbavsende ofte, og jeg har for længst accepteret at sådan læser jeg åbenbart.

Men ved Dewey har vil jeg rigtig gerne bare læse en bog af gangen. Først og fremmest fordi det er nemmere at holde styr på, og det er nemmere at opdatere bloggen på den måde. Især fordi hvis jeg læser tre bøger på samme tid, nok først vil blive færdig med dem ret sent i forhold til hvis jeg bare læste en af gangen, og så er der ligesom ikke rigtig noget at opdatere i bloggen.

Planen er at jeg vil lave en løbende opdatering, og skriver lidt om hvad jeg synes om bogen, og hvornår jeg starter og slutter den.

Så det kræver altså at bøgerne skulle være nogen jeg var sikre på at jeg ikke ville have lyst til at putte i 'fryseren'. Så selvom mit oprindelige mål var at gå efter korte bøger, så er valgene faldet på tre kortere og to tykke bøger.

Så her er hvad jeg lige er blevet enig med mig selv om for 2 minutter siden:





Neil Gaiman går man jo aldrig gal i byen med, og The Ocean at the End of the Lane, lyder simpelthen så skøn, at jeg er sikker på det er en vinder.

Jeg elskede Ruby Red - og havde mest af alt lyst til at læse videre på Sapphire Blue, men gemte den til en regnvejrsdag. Nu er Dewey ikke ligefrem en regnvejrsdag (håber jeg ikke i hvert fald) men den er jeg 100% sikker på at jeg også sagtens vil kunne læse, og tilmed elske at læse, i et stræk.

Paranormalcy er lidt en satsning. Jeg har kun læst en kort novelle af forfatteren før, men hendes skrivestil virkede lige som noget for mig, og det gør beskrivelsen af bogen især også. Den har også længe været på min must read soon liste.

Den kulsorte protokol er jeg spændt på. Jeg har nydt at læse de to første bøger i serien, og jeg er rigtig spændt på at se hvordan historien ender.

Half Wild tror jeg også er en sikker vinder. Jeg var ret grebet af Half Bad, da jeg læste den, og jeg synes Sally Green formår at få mig hurtigt inddraget i historien. Det er et kæmpe plus.





Disse bøger herunder har været planen at jeg skulle læse til Dewey rigtig længe, både fordi de ikke er for lange, og fordi de lyder som noget for mig. Men fordi jeg ikke har læst noget af forfatterne før (undtagen en enkelt børnebog af Line Kued Knudsen) så vil der være stor risiko for 'fryser' effekt. Men jeg har valgt at have dem i en reserve stak. Hvis nu jeg skulle få brændende lyst til at læse om zombier, lige pludselig så er den lige ved hånden.





Det var det. Nu glæder jeg mig bare helt vildt!

Er I tilfredse med jeres stak? Har I også været (næsten) lige så håbløse som mig med at udvælge?
SHARE:

lørdag den 26. april 2014

Readathon

I dag er det store Read-a-thon-dag og jeg synes det er sådan en fantastisk begivenhed, hvor man læser i 24 timer verden rundt, og venner imellem. Hvor ofte kan man tillade sig at hive 24 timer ud af sin kalender for bare at læse? Det kan du i dag!

Jeg kan desværre ikke selv deltage. Øv. Jeg skal arbejde. Jeg havde ellers planlagt en hel masse, men i løbet af ugen kunne jeg godt indse at det ikke vil komme til at ske. Men i skal i hvert fald ikke snydes for at følge med i begivenhederne, så her kommer en liste af alle de bloggere jeg kender som deltager og som vil holde jer opdateret på dagens begivenhed.

God fornøjelse til alle der deltager jeg sidder og følger lidt med på sidelinjen. :0)


I alfabetisk orden:

Boghjørnet

Boghunden

Bogvalg

Borough of Books

Buch's Books

Bøger på tværs

Cautious

Den lille bogblog

Det fiktive univers

Litteraturlisting

Læsehestens blog

Marissa Meyer

Paperback Castles

Sabinasblog

The Girl Who Loved To Read

Windblown pages


Har jeg glemt at nævne dig? Så skriv en kommentar til indlægget.
SHARE:

søndag den 13. oktober 2013

Read-A-Thon konklusion

Der er rig mulighed for at iagttage ens læsevaner når man læser sådan et helt døgn (minus nat for mit vedkommende) En ting jeg har konstateret er at jeg læser væsentligt stærkere når jeg er opslugt af bogen. Det giver måske sig selv, men jeg er alligevel meget overrasket over at det betyder SÅ meget.

F.eks. Lying Game læste jeg de sidste 52 sider på 21 min.
Med Awaken læste jeg faktisk 91 sider på 51 min.

Så jeg har virkelig nogle langsomme perioder når jeg læser og nogle hvor det ene ord sluger det andet før det næsten har læst sig selv.

Jeg overvejer lidt om jeg næste gang til Read-A-Thon skal læse lidt mere som jeg plejer og skiftes mellem bøgerne.

Uden mad og drikker duer læsehesten ikke. Jeg skal helt sikkert blive bedre til at spise noget snack indimellem. Det gjorde jeg faktisk slet ikke. Jeg var alt for opslugt.

Mht bøgernes størrelse så kunne jeg godt finde på at vælge nogle endnu kortere næste gang. Eller gå i den anden grøft og finde en langbog som jeg bare ville elske at læse. Men hvor nemt er det lige at vide på forhånd. ;0) Det har i hvert fald været vigtigt at have nogle bøger som ikke var alt for tunge og som var en fornøjelse at fordybe sig i.

Er der nogle af jer andre der deltog der har bemærket noget anderledes ved jeres læsning? Eller det kan også være i har lagt mærke til det ellers? Har i også oplevet at i har læst hurtigere i slutningen?
SHARE:

lørdag den 12. oktober 2013

24 timers Read-A-Thon


 



13:51: Jeg er SÅ klar til kl. 14.00

13:55: Bruger ventetiden på at åbne andre bogbloggers sider for at følge med hos dem

14:00: Så er det nu! Jeg starter let ud med Havets tåre. Godt begyndt, halvt færdigt, er det ikke det man sige? :0)



14:31: Ligger på sengen med en spindende kat, med en pose saltlakrids og på side 48 i Havets Tåre. Indtil videre en ret god start.

15:48: Færdiggjort Havets Tåre, 141 sider.

16:10: Starter på Den Sorte Safir. - Børnebog med seks bøger i en. Den første er Ørkenpigen.




17:25: Del 1 og 2 af Den Sorte Safir, Ørkenpigen og Den Mørke Vej er nu læst. I alt 100 sider.

18:00: Der er nu gået 4 timer af Read-A-Thon, og er nået op på 263 sider. Det er 65,75 sider i timen. Det er jeg faktisk rimelig tilfreds med. Jeg kan dog godt begynde at se i øjnene at jeg ikke helt når mit mål. Jeg kunne selvfølgelig blive op hele natten som mange af mine med-bogbloggere, men jeg kom alt for tidligt op i morges til at jeg tror at jeg kan klare den præstation.

18:30: Del 3 og 4 af Den Sorte Safir, Neibars Oase og De Døde Bjerge er nu læst. 95 sider. Puha.. nu trænger jeg virkelig til aftensmad. ;0)

19:29: Kæresten synes jeg trænge til en iskaffe og nogle fritter fra MC D. Så jeg tænkte, god ide, så venter vi med at spise til kl. 20 og så kan jeg læse på vejen i bilen. (Forudsat at jeg ikke blev køresyg) Jeg havde så ikke lige tænkt på at der var mørkt da vi kørte hjem. Dah...

19:38: Del 5 & 6, Dronnings gåde og Safirens forbandelse er nu læst og derved hele Den Sorte Safir. Det var 296 sider. Så nu har jeg i alt læst 440 sider.




19:50: Næste bog bliver den fjerde bog i Lying Game serien. Men først, der skal jeg vidst lige have lavet lidt aftensmad... Godt det bare er noget røget fisk og salat vi skal have. Og ikke noget der kræver en hel masse tid og energi.

20:20: Aftensmad lavet og spist. Er i gang med Lying game. Men hvor hurtigt får jeg mon læst når der køre Vild med dans i baggrunden?

21:00: Jeg har nu i alt læst 507 sider.

Det er lidt en sjov udfordring for mig, også kun at holde mig til en bog af gangen. I stedet for at læse fem forskellige bøger skiftevis. Men det er virkelig skønt at i følger med og det er SÅ hyggeligt at følge med hos nogle af jer andre. Det er en rigtig skøn bogdag i dag. :0)

22:00: 8 timer er nu gået.

22:39: Halvvejs i min tredje bog: Lying Game #4

00:01: Måske en smule træt. Okay.. meget træt. Var oppe allerede kl. 08.30 i morges med en drønende hovedpine, og selvom den gik over, så sidder det åbenbart stadig i kroppen. Men jeg vil være færdig med Lying Game #4 inden jeg sover, og jeg vil nå at læse Awaken færdig i morgen! :0)

00:42: 64 sider til sengetid.... COLA!

01:00: 11 timer - 650 sider. Sider pr. time er faldet fra 65 til 59... hmmm.. vild med dans i baggrunden var tydeligvis en dum ide.

01:21: Færdiggjort Lying Game #4, så nu er jeg på i alt 702 sider. 

Satte virkelig også turbo på til sidst. Hvilket nu resultere i dansede ord. Så nu vil jeg i seng. Godnat. Vi ses i morgen.



09:00: Og jeg er oppe. Har startet det første kvarter med at være dybt benovet over mine med-bloggere som har været oppe hele natten.

Jeg er også imponeret over at jeg kan sluge 50 sider på en halv time, når jeg er aller mest træt. Især når jeg synes tredje bog trak meget ud. Men det er nok en kombination af at jeg koncenterede mig helt vildt + det at det jo er den spændende slutning jeg læser.

09:16: Starter på Awaken.




09:31: Jeg sov 01.45 , så jeg har kun fået 7 timer! What! Chok, jeg kan være i stand til at leve uden 8 times søvn hver dag! ;0) Jeg var imponerende frisk da jeg stod op, jeg skulle op og læse jo! Men når jeg ligger i sengen med ham her katten, ja så er det mega hyggeligt, men måske også lidt for afslappende.

12:00: To timer tilbage! Jeg tror ikke jeg nå at få læst Awaken færdig. Jeg er lidt over halvvejs nu.

13:05: Opløbet. So close... 91 sider mangler jeg for at gøre Awaken færdig.

13:56: I did it! Awaken er færdiglæst. Og så har jeg nu fire minutter til at starte på Venom. Hmm... måske ikke. Men jeg er godt tilfreds, jeg har fået læst i alt 1045 sider. I alt 4 bøger.

Her er de bøger jeg har fået læst på 24 timer.



Jeg nåede ikke Venom, men den havde jeg også kun i tilfælde af at jeg var frisk nok til at køre alle 24 timer igennem. Det kunne jeg så absolut ikke. Det er faktisk hårdt sådan et read-a-thon. ;0) Det blev til 17 timer. Så det endte med 61,4 sider pr. time. Men jeg er ganske godt tilfreds. Det har været så hyggeligt.

Jeg håber det har været hyggeligt for jer at følge med. Jeg har i hvert fald nydt at følge med hos nogle af jer andre, på jeres blog, på facebook og twitter (når jeg husker den). ;0) Det var mega hyggeligt! Det må vi snart gøre igen! Sov godt til de af jer der har kørt helt igennem.
SHARE:

torsdag den 10. oktober 2013

Dewey's Read-A-Thon



Dewey's efterhånden ret populære 24 timers read-a-thon starter den 12 oktober kl. 14 i dk-tid. Du kan skrive dig op lige her http://24hourreadathon.com/




Hold nu fast. Jeg har troet op til fire gange at NU havde jeg valgt bøgerne til read-a-thon, men nej. Jeg har næsten lige ændret det igen, og denne gang skynder jeg mig at gøre det officielt så jeg ikke kan ændre det igen. ;0)


Jeg startede med et hvid-tema (alle coversene var meget hvide), men gik væk fra det fordi at jeg kun havde de fleste af dem på min ipad, og jeg ved bare at den bliver for tung og træls at sidde med i længden.

Så tænkte jeg... hey... jeg kan læse borte med blæsten. Men da den faktisk er 1400 sider, så er jeg faktisk ikke sikker på jeg når andet end det. Og da jeg er vandt til at læse fem bøger af gangen for ikke at gå død, så....er det måske lige lovlig realistisk.

Så valgte jeg fire bøger, hvoraf sidetal var omkring 600, 400, 350 og 200. Men.. igen tænkte jeg at det godt kunne være lidt for meget med 600 sider, når jeg ikke var helt sikker på om jeg overhovedet kunne lide bogen.

Så nu har jeg valgt et lilla tema med et strejf af gult. Fem bøger. Som jeg inderligt håber jeg når, så jeg kan nå at starte på Den 5. bølge!





Havets tåre, 141 sider, anmeldelsesbog, også handler den om havfruer og kærlighed. En bog jeg med garanti kan sluge på ingen tid. Camilia Wandahl plejer altid at være en læsesucces i min bog. (Den er også kommet med under lilla temaet selvom det kun er hendes havfruehale og hår der er lilla.)

Den sorte safir, 296 sider, anmeldelsesbog, børnebog og i virkeligheden 6 bøger i en bog. Cecilie Eken er også altid et hit. Så det er jeg sikker på det også bliver et godt valg.

Lying game - Gemmeleg, 262 sider, anmeldelsesbog, og så er det en fjerde bog i en serie som er let og behagelig men også meget underholdende at læse.

Awaken, 343 sider, jeg har villet læse den her bog siden den udkom. Så nu skal det være. Det er også sidste bog i en serie af Meg Cabot om græsk mytologi. Som jeg som bekendt er mega fan af. Så mon ikke den er motiverende nok i sig selv at læse.

Venom, 435 sider og er en del af min forfatter udfordring. Det er den første bog i en ny serie, men jeg tror den er lige mig. Renæssancen Venedig og kærlighed = et godt Karin match.



Her på bloggen kan du følge med om det lykkes mig at læse de 1477 sider. Jeg opretter fra kl. 14 en blogposts som jeg vil opdaterer løbende.
SHARE:
© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig