I dag er i sandhed bøgernes dag, om man så tilbringer dagen på Herlufholm, i Odense til Harry Potter festival eller man sidder hjemme og deltager i read-a-thon med mange mennesker fra hele verden. Jeg deltager kun i dag, men jeg har alligevel glædet mig helt enormt meget, og lige om ganske få minutter går vi i gang. Juhu... Hvis du er interesseret i at følge med (hvilket kan anbefales, for det er noget af det hyggeligste at følge andres løsedøgn) Så deltager en stor del af de danske bogbloggere og ellers forgår det på twitter og instagram under #readathon
Indlægget her opdatere jeg løbende i dag. Rigtig god fornøjelse alle der deltager!! Jeg glæder mig til at følge med!
14:00 Nu begynder det!!! Jeg begynder simpelthen med den tykkeste bog af alle dem jeg har valgt. Nemlig: 'Efter dig' Godt begyndt, halvt færdig som man siger. 'Efter mig' er fortsættelsen af 'Mig før dig' og den glæder jeg mig rigtig meget til, for jeg synes virkelig (kontra rigtig mange andre) at den bog fortjener en fortsættelse.

16:46 Åh... hvor jeg dog elsker at være tilbage i England, og med Jojo Moyes fortællerstil. Det er bare så utrolig hyggeligt, og indtil videre forstår jeg til fulde hvorfor Jojo Moyes har set behovet for at komme med den her efterfølger. Det giver bare så god mening. Stakkels Lou.
18:12 Sidste side af 'Efter dig' er vendt, og sikke en skøn historie fra Jojo Moyes hånd, eller nærmere ENDNU en skøn historie. Helt fantastisk! :0) 398 sider er der alligevel blevet vent - hvilket jeg næsten ikke kan forstå og om lidt vil jeg i gang med noget helt andet - noget let og sjovt, men først aftensmad.
18:19 Klik, klik. Tradition tro så vil jeg klikke en bog hjem for hver bog jeg har læst. (Ja en ret ny tradition jeg indførte sidste gang ;0)) Som egentlig giver meget god mening for mig, fordi at jeg under at læse andres read-a-thon bliver utrolig inspireret til at købe bøger. Den her gang er jeg helt høj på hvor fed en efterfølger er. Så jeg har debatteret længe med mig selv om jeg kunne vente på Shopaholic-fortsættelsen til den kom til sommer på dansk, men nej, det kunne jeg ikke. Jeg er lidt ved at glemme historien kan jeg mærke og jeg har læst en stor del af dem på engelsk, så jeg skynder mig at klikke den hjem.
18:25 Aftensmaden varmer i ovnen og mens jeg venter vil jeg begynde på 'Hold me closer'
19:17 Flyver gennem 'Hold me closer' der stortset kun indeholder sangtekster - men nej hvor er de sjove. :)
19:28 'Hold me closer' er læst på næsten under en time nu faktisk med aftensmadspisning, dog med læsning samtidig. ;0) Og der var et par grineudbrud indimellem, men overordnet set så er det lidt en middelbog, da den stortset kun skal læses fordi den er sjov. Bogen var på 211 sider, men det snyder rigtig meget fordi der nærmest ikke står noget på siderne. 2 bøger læst, og jeg bliver næsten helt trist ved tanken om at jeg ikke skal læse videre med jer andre i morgen.
19:31 Klik. Klik. Den næste bog jeg klikker hjem efter endt læsning er en bog jeg har villet bestille længe faktisk, og nu er jeg blevet mindet om det fordi den er med i flere read-a-thon bunker jeg har set. Det er nemlig Red's untold tale fra once upon a time.
19:32 Nu vil jeg fortsætte i den humoristiske afdeling, om end mere i den drømmende ende, og begive mig ind i Harry Potters forunderlige verden ved at læse Quidditch gennem tiden.
20:49 Endnu en hurtigt læst lille bog. Det er langt tid siden jeg læste den første gang, man kan ane den gamle engelsk udgave i baggrunden på billedet, den tynde grønne sag. Det var virkelig vidunderligt at være tilbage i Harry Potters univers, der er så helt igennem magisk. 105 sider.
20:53 Klik. Klik. Nå nu vi snakker om gamle velkendte universer, så har jeg lige klikket Life and Death hjem. Den nye twilight fanfiction af Meyer hvori Bella og Edward skifter roller, altså at pigen er vampyr og Bella-karakteren er en dreng. Jo mere jeg høre om den jo mere bliver jeg usikker på om jeg vil læse den. Jeg mener, kunne Meyer i det mindste ikke have fundet nogle bedre navne til dem. Oh.. well nu er bogen bestilt for jeg er nysgerrig og jeg var ret stor fan af Twilight, så mon ikke jeg ender med at se hvad det er for noget.
20:59 Nu videre til en bog jeg tror vil kunne holde mig vågen i de næste mange timer. The Distance Between Us.

09:31 På et eller andet tidspunkt i nat nok mellem 1-2 fik jeg læst The Distance Between Us færdig, hvorefter jeg bare gik ud som et lys. Hvilket er heldigt nok, da jeg står og skal ud af døren lige om lidt. 312 sider. Så Dewey er ovre for mig i den her omgang, øvøv (eller jeg kommer nok til at følge med i hvordan det går jer andre stadigvæk. ;0)) The Distance Between Us var bare helt perfekt. Kasie West er bare helt fantastisk til at skrive kærlighedsrealisme - hun er nok lidt blevet min favorit faktisk! Så derfor...
09:39 Klik. klik. Skynder jeg mig at klikke en bog mere hjem af Kasie West, nemlig 'On the fence'. Det var så sidste bog jeg kunne klikke hjem nu. (Hvilket får mig til at tænke på at næste Dewey, bliver jeg nødt til kun at læse ultra korte bøger så jeg med 'god samvittighed' kan bestille flere bøger hjem. ;0))
09:42 Så status: En fantastisk read-a-thon!!! 1026 sider læst - tænk hvad det ikke kunne være blevet til hvis jeg læste med de sidste timer. Suk. Men jeg har stadig Bastarden og Fantastiske skabninger til gode, så dem vil jeg begynde på når jeg kommer hjem senere i dag. I alt 4 købte bøger, som jeg glæder mig til at få hjem!
Fortsat rigtig god fornøjelse og glædelig læselyst til alle jer der stadig deltager!!













