søndag den 17. juni 2012

The Goddess Hunt review

The Goddess Hunt af Amiée Carter, kan ikke købes i bogform, den kan købes over amazon.com til kindle, pc-kindle, eller ipad-kindle. Det er nemlig kun en novelle. Den skal læses mellem den første bog The Goddess Test, som kan læses en anmeldelse af her og Goddess Interrupted.



Kate er taget på ferie til Grækenland med James. Det er hendes første dage væk fra Henry (Hades)  og det der skal blive hendes fremtidige liv som Dronning af underverdenen. I Grækenland møder Kate et eksempel på hvordan gudernes indflydelse kan ødelægge livet for andre. 

Jeg er lidt i tvivl om Kate er blevet en gudinde nu... men det får jeg nok svar på i næste bog. Hun er stadigvæk et dejligt frisk pust og så menneskelig i forhold til guderne, at det giver en skøn kontrast. Hun er helt sin egen og er en rigtig dejlig hovedperson at følge.

Det er en god novelle. Der er mere med af de andre guder i denne udgave. I like. God længde, en fin kort historie. Tilsat et dejligt dilemma mens jeg venter på næste bog med posten. (E-versionen kom jo frem på min pc-kindle lige med det samme. Smart.)

Vi får også noget fra Henrys point of view, hvilket jeg må sige at være en skøn, skøn oplevelse. Man oplever samme historie fra to synsvinkler, Kates og Henrys. At se to sider af samme sag, er noget jeg synes gør det hele meget mere interessant.

Der kan faktisk ikke siges noget negativt om den her novelle. Den var skøn at læse efter The Goddess Test, da den første bog var lidt (okay.. ALT) for kort og man tørstede efter mere. Lige med det SAMME! ;0)

Jeg synes helt klart man skal læse The Goddess Hunt, og ikke springe den over for at gå direkte til 2'eren. Jeg tror at man forstår Henry en hel del bedre ved at læse novellen, frem for bare at fortsætte til 2'eren.

KKKK+
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig