tirsdag den 4. september 2012

Top 10 Tirsdag - Hvis du kunne lide Dødspillet så kan du garanteret også lide:

The Hunger Games (Dødspillet) er er stort hit i tiden, men hvad skal du læse hvis du gerne vil læse noget i samme retning. Her er mit bud:




Divergent serien af Veronica Roth er efter min mening endnu mere fantastisk end The Hunger Games, så den vil jeg starte med at anbefale. Er udkommet på dansk. Du kan læse min anmeldelse af bogen her


Danske dystopisk serie Kloden under vand, her er det første bog i serien Den druknede soldat af Ida-Marie Rendtorff, læs min anmeldelse om bogen her



Matched, er første bog i en spændende dystopisk serie (Cassias valg) og så er den oversat til dansk! Anmeldelse kommer snart.

Delirium er første bog i en dystopisk serie af samme navn. Anmeldelse er på vej.



Wither er også en dystopisk serie. Der især får mange hug for coveret - men det behøver jo ikke at betyde indholdet fejler noget. Anmeldelse kommer snart.



Uglies er også første bog i en dystopisk serie af Scott Westerfeld. Anmeldelse er på vej.




Shatter me, er første bog i en  dystopisk serie af samme navn. Anmeldelse kommer snart.



Hvis man vil mere over i fantasy genren, er The Mortal Instruments serien et godt bud. Den findes også i en oversættelse på dansk. Læs min anmeldelse af den første bog, City of Bones her


The Selection. Den søde udgave af dystopia. Altså mere romantik end overlevelse. Læs anmeldelsen her


Beautiful Creatures er også lidt mere en fantasy bog. Anmeldelse er på vej
SHARE:

2 kommentarer

  1. Tak for inspiration til læselisten :)

    Vil bare lige nævne, at Divergent ER kommet på dansk og har været ude en del måneder nu: http://alvilda.dk/udgivelse.php?isbn=9788771053135 - både som papir- og e-bog (sidstnævnte kan lånes på ereolen.dk)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Nanna

      Tak for tippet, den havde jeg lige misset. :0)

      Slet

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig