onsdag den 17. oktober 2012

Warner Brothers Harry Potter Studio London

Jeg kan virkelig kun anbefale alle der kan lide Harry Potter bøger eller film at tage op og ser studiet hvor det hele blev optaget, i en by over det nordlige London. Selv hvis man ikke var så interesseret i Harry Potter-filmene, er det stadig helt fantastisk at opleve og se hvor meget arbejde der rent faktisk skal til for at lave en film. Jeg siger jer... alle de imponerende detaljer der er i hver kulisse, er virkelig imponerende.

MEN hvis du er Harry Potter-fan, jamen så vil du ELSKE det!

Min forlovede og jeg, tog en tur bus fra London, som købte billetterne for os og vil hente os igen efter tre timer. Umiddelbart var vi bange for, at vi ikke kunne nå at se det hele på så kort tid, så vi fik ikke set det ekstra video materiale man kunne tage med rundt. Hvilket var lidt øv. Men det var svært at vurdere hvor lang tid de forskellige ting tog. Så vi kunne godt have taget os lidt bedre tid. Men pyt skidt, så har vi jo en god undskyldning for at tage tilbage igen.

Det der overraskede mig mest var hvor få børn der var. Der var faktisk ingen! Det var virkelig begrænset. Hvilket bare igen viser hvor dygtig en forfatter J.K. Rowling virkelig er.



Hvis du på et noget tidspunlt planlægger at skulle afsted, så vil jeg helt klart anbefale dig at tage afsted så tidligt som muligt, og på en hverdag, der er MEGET mindre kø og det er ikke mindst meget nemmere at komme til at se noget.





Når man står i studiet føler man at man er en del af noget virkelig stort. Og med rette. 10 år har filmholdet og skuespilleren arbejdet på at skabe magi hjem til os i stuerne. Endnu en gang må jeg tilstå at det er overvældende at opleve hvor meget litteraturen har påvirket, inspireret, glædet og forarget os.


I kø'en kan du allerede se en af de berømte sets fra filmen.



Her er en nyttig plan man kunne bruge hvis man skulle planlægge hvor meget tid man skal bruge hver sted, men... der var altså meget mere at se i Interior Sets end på The Backlot Exterior Sets, selvom det næsten fylder lige meget.


Så begyndte det.... Jeg fik næsten sommerfugle i maven ved at stå der. Jeg tror jeg vil lade billederne tale for sig selv herunder. Jeg har prøvet at begrænse mig. :0)

 
 
 







Sidst på turen kommer man så til deres shop, og der kan man få ALT. Lige fra en minikopi af det store skakbræt fra den første film, til Hermiones kjole fra Juleballet fra den fjerde film.
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig