mandag den 25. februar 2013

Spirit Bound review

Spirit Bound

Forfatter: Richelle Mead
Serie: Vampire Academy #5
Sprog: Engelsk
Udgiver: Razorbill
Målgruppe:YA
Genre: Paranormal Romance / Vampires

De første tre bøger i serien er udkommet på dansk.

Spoilers hvis du ikke har læst de første fire bøger i serien, læs i stedet anmelden af disse under fanen Anmeldelser.









Goodreads:

Dimitri gave Rose the ultimate choice. But she chose wrong...

After a long and heartbreaking journey to Dimitri's birthplace in Siberia, Rose Hathaway has finally returned to St. Vladimir's-and to her best friend, Lissa. It is nearly graduation, and the girls can't wait for their real lives beyond the Academy's iron gates to begin. But Rose's heart still aches for Dimitri, and she knows he's out there, somewhere.

She failed to kill him when she had the chance. And now her worst fears are about to come true. Dimitri has tasted her blood, and now he is hunting her. And this time he won't rest until Rose joins him... forever.




Rent tempomæssigt er Spirit Bound langt bedre end Blood Promise. Men jeg har et dilemma nu, for hvis jeg skal være helt ærlig så kan jeg bedst lide Adrian som love interest. Det er et kæmpe dilemma eftersom Rose er mest vild med Dimitri og det er helt sikkert også ham hun ender med, men jeg har bare aldrig følt deres kærlighed. Det har været mit problem fra bog 2 i hvert fald. Jeg tror grunden til jeg bedst kan lide Adrian er fordi vi har set meget mere af deres forhold end vi nogensinde har set af Rose og Dimitri. Vi har ikke rigtig set deres kærlighed gro, vi har kun set flash back i Blood Promise, (hvor det var malplaceret) og så ellers kun hørt hvad Rose føler.

Dimitri er ikke død, han er stadig strogoi og han er stadig ude efter Rose. Jeg synes virkelig det er skønt at forfatteren har gjort ham fuldt ud strogoi. Det bliver på ingen måde gjort sugar coded. Nogle gange er det kill or be killed. Hvilket må siges at være noget af et dilemma for Rose.

Der er ikke så meget vampyr over den her bog som der har været i de forgående. Hvilket lidt er et minus for mig. Til gengæld er vi en tur i Vegas. Richelle Mead er rigtig god til at beskrive stemningen.

Rent handlingsmæssigt er Spirit Bound rigtig spændende. Plottet er godt skruet sammen. Så det er et stort plus. Også selvom den er lige lidt forudsigelig. Rose tager nogle lidt anderledes valg, og man må sige at slutningen ligger op til noget af en afslutning på serien i Last Sacrifice.
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig