lørdag den 9. marts 2013

Interview med Ditte Ingemann fra The Food Club



Blogger Ditte Ingemann udkommer nu med kogebogen; Salater fra The Food Club. I interviewet fortæller Ditte om det at blogge og om sin nye kogebog. Hun tager selv alle de flotte billeder til sin blog og kogebogen. Se hendes smukke blog her



Hvornår begyndte du og blogge og hvorfor?
Jeg begyndte at blogge for snart 3 år siden. Det startede lidt tilfældigt ved at jeg var begyndt at tage en del billeder af min mad og manglede en form for arkiv til mine billeder. Min mand foreslog, at jeg oprettede en blog til formålet. I starten var bloggen egentlig kun tiltænkt mig selv, men som tiden gik, fik jeg mere og mere lyst til at blogge om andre ting og skrive opskrifter.


Hvorfor blogger du i dag?
Jeg blogger først og fremmest fordi jeg synes det er sjovt og fordi jeg slet ikke kan lade være. Derudover skaber det muglighed for dialog med en masse mennesker og det er fantastisk at tænke på, at der er så mange som følger med og giver feed back på min opskrifter og billeder. 


Hvad bruger du mest tid på, at lave maden eller tage de super flotte billeder af maden?
Det er ingen hemmelighed at jeg bruger utrolig meget tid på min blog, for jeg laver alt på den selv. Jeg elsker at finde på nye retter og fotografere dem, og hele processen fra at lave maden til at udgive et nyt blogindlæg er super sjovt, men også tidskrævende.


Har du altid haft en drøm om at udgive en kogebog?
Jeg har drømt om at skrive en kogebog siden jeg var meget ung, men nok aldrig troet at det ville blive en realitet.


Hvad synes du selv, er det bedste ved din kogebog?
Det bedste er, at bogen forhåbentlig er overskuelig og brugbar – mit mål var at lave en smuk og visuel spændende bog, som samtidig kan bruges som inspiration i en travl hverdag. 


Hvordan blev kogebogen til en realitiet? Hvordan endte du hos Gyldendal?
Sidste år blev jeg kontaktet af redaktør Hélene Wagn fra Gyldendal. Vi holdte et par møder og blev enige om at lave en bog fyldt med spændende salater. Jeg skylder Gyldendal en stor tak for at have tiltro til mig, for uden dem havde jeg nok ikke udgivet en bog.


Kan du beskrive den arbejdsprocess, du gennemgik da du lavede kogebogen? Hvad gav de største udfordringer? Hvad var det bedste?
Processen var ret intenst, da jeg stod for alt selv og havde forholdsvis kort tid til det hele. Jeg har lært en masse ting om mig selv og om planlægning, så den største udfordring har været at få struktureret det hele og være sikker på, at alle billederne var taget fra de rigtige vinkler og med det rigtige lys. Det bedste har jo været at se bogen tage form og se sine egne opskrifter og billeder blive forvandlet til en fysisk bog – det har til tider været uvirkeligt.


Har du planer om flere kogebøger?
JA! Jeg håber på, at der mange flere kogebøger – jeg har allerede masser idéer og kan ikke vente med at komme i gang med endnu en bog.


Den flotte bog udkommer 3. april fra Gyldendal



SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig