lørdag den 20. april 2013

This Year You Write Your Novel review

This Year You Write Your Novel

Forfatter: Walter Mosley
Sprog: Engelsk
Genre: Faglitteratur
Udgivelsesdato: 8 januar 2009











Goodreads:
No more excuses. "Let the lawn get shaggy and the paint peel from the walls," bestselling novelist Walter Mosley advises. Anyone can write a novel now, and in this essential book of tips, practical advice, and wisdom, Walter Mosley promises that the writer-in-waiting can finish it in one year. Intended as both inspiration and instruction, the book provides the tools to turn out a first draft painlessly and then revise it into something finer. Mosley tells how to:
- Create a daily writing regimen to fit any writer's needs--and how to stick to it.
- Determine the narrative voice that's right for every writer's style.
- Get past those first challenging sentences and into the heart of a story.



Bogen er relativ kort, men derfor meget nem at overskue. Jeg har læst oceaner af lange bøger om det at skrive, hvor de fortalte stolpe op og stolpe ned om enten berettermodellen eller synsvinkler. Suk. Det er der ikke noget af i denne bog, det er konkrete råd til dig der er seriøs om, at nu vil du altså skrive din bog i år.

Noget af det jeg rigtig godt kunne lide ved bogen var at forfatteren Walter Mosley havde sat ca. tid på hvor langt tid det tager med de forskellige faser. Selvfølgelig er det sådan noget der kan variere meget fra person til person, men jeg synes det er rart at vide hvad en masse forskellige bruger, så jeg kan danne et mere realistisk indtryk af hvor lang tid tingene tager.

Bogen indeholdte også konkrete gode råd, til hvordan man skal takle processen fra start til slut. Det synes jeg altid er spændende at læse om, f.eks. så tror jeg at jeg vil følge forfatterens gode råd om at indtale hele historien højt efter jeg er færdig med første kladde. Så tror jeg man bedre kan sætte sig ind i læsernes sted. Hvor man konstant vil skulle spørge sig selv: Hvad fungere? Hvad fungerer ikke?

Alligevel ender jeg med kun at give bogen tre stjerne, fordi det var begrænset hvor mange nye gode råd bogen indeholdte på de relative korte sider. Så det føles ikke som om man fik så meget ud af bogen.
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig