tirsdag den 11. juni 2013

Under angreb anmeldelse

Under angreb


Forfatter: John Flanagan
Serie: Våbenbrødre #2 (Brotherband Chronicles)
Originalsprog: Engelsk
Originaltitel: The Invaders
Genre: Fantasy
Målgruppe: YA
Udgiver: Nyt Nordisk Forlag













Hal og våbenbrødrene Hejrerne er på jagt efter Zavac og hans kostbare bytte. Stormene raser. Vil det lykkes dem at opspore piraterne, når vejret engang klarer op? Og hvis det sker, hvordan kan de så overhovedet besejre det stærke krigsskib Ravnen med dets mandskab af nådesløse forbrydere og mordere?

Et tilfældigt møde leder dem på sporet af piraterne, som har erobret en velbefæstet havneby. Hvis Hejrerne skal have den mindste chance for at drive piraterne ud, må Hal udtænke en vandtæt angrebsplan. I Stomhvidens iskolde vand kan selv den mindste fejltagelse vise sig skæbnesvanger.



Under angreb fortsætter i John Flanagans samme gode skrivestil. Jeg får mere og mere respekt for hans skrivestil jo mere jeg læser af hans tekster.

Nu er vi kommet til havs og der bliver introduceret en ny spændende karakter, nemlig Lydia. Det skønt med en pige i alt det drengehørm. Også på hende sidder det et godt hoved skruet på. Det gør der nu på mange af John Flanagans karakterer, og hvis der ikke gør det, jamen så viser han tydeligt hvilke andre fantastiske egenskaber de så har. Jeg er stor fan af John Flanagans menneske indsigt, at alle har noget at byde med, synes jeg er helt fantastisk. Han har ingen papir-mennesker overhovedet, de er alle levende og helt igennem unikke.

På et tidspunkt må jeg tilstå at jeg kedede mig en smule over handlingen og banede lidt over Ulf og Wulfs; nej det er ham der er Ulf, nej det er mig der er Wulf. Jeg var sådan lidt.. jaja... nu har vi fattet det. Under angreb har faktisk ellers mere aktion end den første bog, men der var ikke så meget fremdrift som i den første bog. Så hvis jeg skulle ønske mig noget så var det måske noget mere dybde.

Jeg havde håbet de var nået længere med deres mål, så slutningen var ikke helt hvad jeg havde håbet, men så ser jeg jo på den anden side mere frem til næste bog.
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig