onsdag den 24. juli 2013

Månebarn anmeldelse

Månebarn

Forfatter: Helle Ryding
Serie: Klintespind #3
Genre: Fantasy
Målgruppe: YA
Udgiver: Nyt Nordisk Forlag


Tak til Nyt Nordisk Forlag for anmeldereksemplaret
Se deres facebook side for nyheder

Da dette er tredje bog i serien, kan der forekommer spoilers, læs i stedet min anmeldelse af Serpina eller Ulvepige

Læs også et interview med Helle Ryding under fanen forfatterinterviews.






Det er lykkedes Serpina og Noatan at opspore troldmanden, den kyniske Slangebærer, som hersker over Slangesværdet, det eneste våben, der kan true Serpinas usårlighed. Men det får uhyggelige konsekvenser, da de pludselig står ansigt til ansigt med den grusomme troldmand. Ved hjælp af ild og røde lyn, som sætter bygninger i brand og skaber rædsel hos befolkningen, lykkes det troldmanden at befri ilddæmonen.


Månebarn starter hvor Ulvepige slap os, og jeg er glad for at de blev udgivet på samme tidspunkt, så jeg ikke skulle vente med at se hvad der så skete.

Månebarn var den perfekte afslutning på den fantastiske fortælling som Helle Ryding deler med os i Klintespind serien. Med denne serie har Helle Ryding virkelig vist at hun er en af de største fantasy-forfattere for børn og unge herhjemme.

Bogen er dejlig original i sin handling, men også i sin slutning. Jeg elsker den fantastiske verden og de mange tvist som Helle Ryding smider ind hist og pist. Derudover er der masser af aktion og masser af nervepirrende spænding.

Jeg føler helt jeg kommer til at savne Serpina, Noatan og alle de andre. Helle Rydings personer har den egenskab (for mig i hvert fald) at de langsomt men sikkert gro sig ind på en.

Jeg kan virkelig kun varmt anbefale Klintespind serien, hvis man vil have noget godt danske fantasy, med en sej heltinde som hovedrolleindehaver.
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig