fredag den 30. august 2013

Mig og Jonas anmeldelse

Mig og Jonas

Forfatter: Line Kyed Knudsen
Serie: Elsker, elsker ikke #3
Genre: Realisme
Målgruppe: 12-15 år
Udgiver: Forlaget Carlsen

Selvom det er en del af en serie, så hænger de ikke sådan sammen at man skal læse de andre.

Tak til forlaget Carlsen for anmeldereksemplaret, tjek også deres facebookside ud










"Jonas trækker mig ind på kontoret, hvor han sover. Min mave slår en kolbøtte, da han lukker døren efter os. Vi står i mørket. Jeg kan kun se hans silhuet i gadelygternes skær.

Jonas har problemer derhjemme. Derfor skal han bo hos Ella og hendes forældre. Bare, mens hans familie er på Lanzarote. Ella synes, han er spændende. Og sød og pæn. Men Jonas er med i en bande, der holder til nede i centeret. Og en nat står Jonas pludselig inde på Ellas værelse og spørger, om han må sove i hendes seng ...



Mig og Jonas er en historie om det at være tæt på sex med sin første kærlighed. Og om at blive forelsket for aller første gang. Jeg synes virkelig også bogen giver et fuldstændigt ærligt billede af hvordan det er at være ung og forelsket. Det er dejligt der ikke er noget filter men bare åbne og ærlige følelser fra en teenager. Der nogle gange synes sine forældre er håbløse og andre gange synes de er ret cool.

Line Kyed Knudsen har et rigtig godt sprog. Der er masser af spænding både i handling men også i sprogets undertoner. Så sproget løfter helt klart handlingen og de understøtter hinanden på smukkeste vis.

Historien er sød, sjov, og jeg var personligt også ret underholdt. Jeg synes det var helt ærgerligt at historien skulle slutte der hvor den gjorde. Men omvendt kan jeg godt se at den videre historie er til en anden gang. En hel ny bog måske.
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig