onsdag den 7. august 2013

Tro, håb og dobbeltspil anmeldelse

Tro, håb og dobbeltspil

Forfatter: Ally Carter
Serie: Gallagher Girls #4
Originalsprog: Engelsk
Originaltitel: Only the Good Spy Young
Genre: Contemporary
Målgruppe: YA
Udgiver: Forlaget Alvilda

Da dette fjerde bog i en serie, kan der forekomme spoilers, find i stedet min anmeldelse af første bog her

Tak til Alvilda for anmeldereksemplaret








 


Farerne lurer overalt! Selv ikke kamæleonen Cammie kan gemme sig for dem. På en tur til London opdager hun, at en af hendes tætteste allierede tilsyneladende er dobbeltagent, og det går efterhånden op for Gallagherpigerne, at Cirklen er tættere på, end de troede, den var – måske endda inden for Gallagher-akademiets mure!

En giftig mistillid kiler sig ind mellem tidligere venner og forbundsfæller, og snart ved Cammie hverken, om hun kan stole på sine klassekammerater eller på sine lærere. Men det værste er, at hun ikke engang ved, om hun kan stole på sit eget hjerte …



Jeg synes serien har holdt en flot konstant standart. Hver bog bringer noget nyt til serien. Jeg har tidligere sammenlignet serien med Harry Potter, for selvom bogen befinder sig i genren realisme, så er der jo ikke sindssygt meget realistisk over en spion skole for unge piger. For vi almindelige mennesker er denne spion verden næsten en lige så fantastisk en verden som Harry Potter lever i. Det er nok derfor jeg elsker at leve mig ind i Cammies fortryllende verden. Selvom den består af bedrag og død, så er den fyldt med interessante og ovenud modige mennesker.

På mange måder er denne fjerde bog nok den bedste. Der er mere aktion, og vi får en hel del flere svar plus flere romance moments. Det var svært for mig ikke at læse hele bogen på en gang, det er helt klart en page turner. Men jeg forsøgte at trække det ud, så jeg kunne nyde bogen lidt længere. Bogen er letlæselig og en meget behagelig feriebog.

Karakterne vælter ud over siderne og kæmper alle sammen om at få min opmærksomhed. Jeg elsker sydstats lille men super-kloge Liz. Bex er en sej British chick. Zack er bare total swoony. Macey er the it-girl som samtidig bare er en super spy ligesom alle de andre. Men Cammie er og bliver min favorit. Hun har et fantastisk mod og hun er noget af det sødeste og sjoveste jeg længe har læst.

Vi finder ud af Zacks hemmelighed denne gang, og jeg må tilstå at jeg ikke synes den var helt så skrækkelig som Cammie synes at mene. Faktisk synes jeg der var lagt op til en endnu større overraskelse. Serien kunne have været fantastisk hvis den havde haft mere dybde og færre forudsigelser. Jeg krydser fingre for at de sidste to bøger giver os det, og slutter det hele af med et brag.

SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig