torsdag den 7. november 2013

Halo anmeldelse

Halo

Forfatter: Alexandra Adornetto
Serie: Halo #1
Originalsprog: Engelsk
Målgruppe: YA
Udgiver: Politikens Forlag


Tak til Politikens Forlag for anmeldereksemplaret


Se også Politikens facebookside for ungdomsbøger










Tre engle bliver sendt ned på jorden for at frelse verden fra ondskab og ødelæggelse. De må skjule deres vinger og leve som almindelige mennesker for ikke at blive afsløret.

Da den yngste engel Bethany starter på high school, møder hun den smukke Xavier Woods, og selvom hun kæmper imod, bliver hun opslugt af kærligheden.

Imens trækker møket sig sammen over den lille by. For sent opdager Bethany, at de tre engle ikke er de eneste med overnaturlige kræfter.



Halo er kvalmende sød og meget "uskyldig". Det er også den første engle serie som jeg har læst, der virkelig gør noget ud af religion. Så hvis man ikke har noget imod lidt religion og en meget sød og uskyldig hovedperson, så er det en ok god bog.

Man kunne godt ønske sig lidt mere karakteruddybning. Grundlæggende har vi Xavier som bare er den perfekte fyr. Og så har vi Beth som er en engel. Det mest syndefulde hun gør i bogen, er at forelsket sig. Ja nemlig! Jeg ville hellere have haft en historie om en engel der er syndfuld fordi hun ikke kan forelske sig. Se det havde været interessant. Ingen af karakterne har noget dybde overhovedet.

Det er måske meget realistisk, at en engel ikke på samme måde har mørke sider ligesom vi mennesker, men det er også ret kedeligt. Det er umiddelbart heller ikke muligt at finde noget spænding i handlingen, for der sker ikke rigtig noget før til sidste i bogen.

Slutningen skuffede mig, den var alt for ligetil. Jeg sad og håbede, nej ØNSKEDE, at nu ville Beth blive skubbet ud i at gøre noget som ikke var perfekt. Men nej.

Bogen er skrevet rigtig godt ellers, den er utrolig behandlelig at læse. Når man læser om forfatteren så forstår man godt hvorfor historien er så sød som den er. For hun virker mindst lige så sød som sin engel og så var hun kun 18 år da hun skrev Halo.

Halo har nogle smukke øjeblikke, som kan være værd at læse bogen for bare at opleve. Men jeg synes der er virkelig langt mellem dem. Jeg håber at næste bog i serien, Hades, giver mig det, jeg eftersøger i Halo.

SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig