torsdag den 23. januar 2014

City of Ashes review

City of Ashes

Forfatter: Cassandra Clare
Serier: The Mortal Instruments #2
Genre: Paranormal romance
Målgruppe: YA
















Clary Fray just wishes that her life would go back to normal. But what's normal when you're a demon-slaying Shadowhunter, your mother is in a magically induced coma, and you can suddenly see Downworlders like werewolves, vampires, and faeries? If Clary left the world of the Shadowhunters behind, it would mean more time with her best friend, Simon, who's becoming more than a friend. But the Shadowhunting world isn't ready to let her go — especially her handsome, infuriating, newfound brother, Jace. And Clary's only chance to help her mother is to track down rogue Shadowhunter Valentine, who is probably insane, certainly evil — and also her father.


Ja, jeg var jo ikke den store fan af den første bog, og det er desværre ikke bedre med denne bog - det var faktisk meget det samme.

Der er egentlig nogle ting jeg godt kan lide, men de drukner lidt i et forvirrende plot og jeg hader især det enormt dårlige plot med de to søskendes romance. Især fordi hvis det er rigtigt at de er søskende så er det klamt, hvis det ikke er rigtig så er det lamt. Så jeg satser på lamt. Hvis du har set filmen så kender du sikkert allerede svaret. Det var det plot der fik mig til bogstaveligt talt at kaste med den første bog i serien.

Jeg kan på sin vis eller ikke rigtig lide Clary eller nogle af karakterne, og mest af alt er historien bare utrolig rodet. I don't know... den formår i hvert fald ikke at nå mig eller ramme mig på nogen måde.

Serien er heldig at være udkommet lige efter Twilight tror jeg, nu findes der langt bedre YA litteratur på markedet.

Det jeg til gengæld godt kan lide, det er verden og det paranormale aspekt. Jeg ville måske bare have ønsket mig andre personer eller en anden handling.







Bogen kan købes på dansk og engelsk her



 

SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig