tirsdag den 15. april 2014

Privat

 


Stjernekokken Paul Cunningham elsker at lave mad - også når han har fri. Denne bogs mere end 80 opskrifter på skøn vintermad hører til blandt Pauls private klassikere - nu kan de også blive dine.


Helt Privat laver Paul Cunningham faktisk ikke "normalt" mad, det lugter lidt mere af inovativitet og blomster for nu at være helt ærlig. Det lugter ikke så meget af kartoffelmos. Så i starten virkede opskrifterne meget uoverskueligt, men da jeg gav mig tid til at dykke ned i opskrifterne, så var de faktisk mere enkle end jeg først havde troet. Ja der ligger lidt ekstra tid i noget af det, men det er alle de få minutter værd og mere til. Og det vigtigste af alt: Det smager fantastisk. Jeg elsker at lave velduftende blomster mad, har jeg fundet ud af. :0) Jeg er bestemt heller ikke nervøs for at dykke ned i opskriftsbogen igen. Tværtimod så er det en jeg vil elske at dykke ned i igen og igen, for at prøve nyt lækkert mad.




Jeg forsøgte mig her i starten med de lidt lettere retter, og jeg er overrasket over hvor meget forskel der er på smagen - bare ved at gøre det lige lidt anderledes. I Privat kan man tydeligt mærke at her betyder smagen mere end udseende, mere end nemheden. Det er mad med oplevelse, kvalitet og masser af skøn madglæde til maven.






Der er dog også taget højde for det enkelte. For der er ikke lange lister med et knivspids af det og et nip af noget andet. Det er ganske enkelt og lækkert.



Alle tre opskrifter jeg lavede fra privat havde jeg faktisk lyst til at lave igen kort efter, og det er jo sådan de bedste opskriftsbøger skal være. Noget der udvider ens snæver horisont, og noget der smager så godt at maven ikke glemmer det så let igen.

Det er lang tid siden jeg har lavet så velsmagende nyt mad, så jeg er ovenud begejstret for den her bog.

SHARE:

4 kommentarer

  1. Uh endnu en god kogebogs anmeldelse fra dig af, jeg sidder her og får helt lyst til at købe den. Men der er desværre forbud mod køb af flere kogebøger da jeg har 3 hylder i min bogvæg fyldt med kogebøger. Måske skulle man låne den på biblioteket når den kommer der, bare for at snuse til den :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det synes jeg helt sikkert du skal .:0)
      Åh.. ja jeg har også alt for mange kogebøger, men det er svært ikke at købe nogen synes jeg.

      Slet
  2. Hehe jeg har meget svært ved mit forbud mod at købe kogebøger, men det går faktisk utroligt godt hvis jeg selv skal sige det. Er pænt stolt af mig selv. Plus får brugt mine andre kogebøger da jeg har lavet en aftale med ham den dejlige og mig selv om at lave 1-2 nye opskrifter hver uge i de 14 dage vi er børnefri. Det gør madlavningen lidt sjovere :-)

    NU har jeg bestilt PRIVAT på biblioteket og glæder mig til at få den hjem og kigge i den :-)

    Kan du have en fantastisk påske :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Sejt at du kan holde det. :0) Og super god ide det med at lave 1-2 nye opskrifter, det gør nemlig lige præcis madlavningen sjovere.

      Tak, du må også have en hel fantastisk påske. :0)

      Slet

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig