torsdag den 22. maj 2014

Elverskud søsterpagt

 

Forfatter: Nicole Boyle Rødtnes
Serie: Elverskud #2
Genre: Fantasy
Målgruppe: Unge og opefter
Udgiver: Forlaget Alvilda


 Tak til Alvilda for anmeldereksemplaret.

















Min søsters liv afhænger af, at jeg lærer det her.
“Jeg ved ikke, hvor Benjamin er,” siger jeg til far. Mit blik kravler ind i hans sind, og langsomt bliver hans øjne slørede. Jeg kan mærke hans fornuft, der protesterer, fordi han ved, jeg lyver. “Jeg ved ikke, hvor Benjamin er,” gentager jeg og tvinger mig længere ind. Jeg føler, jeg rammer en hinde, men jeg presser mig igennem, og fars modstand bliver svagere og svagere, til den helt forsvinder, og jeg har vundet. Denne evne giver mig en kæmpe magt, der så let kan misbruges, så let kan ødelægge …




Jeg synes det her er en hel fantastisk serie. Elverskud serien er den bedste danske paranormale ungdomsserie herhjemme! Uden tvivl. Jeg vil ønske at de danske forfattere producerede mere af det!

Jeg elsker Nicoles sprog og jeg elsker at hun leger med de gamle danske myter. Jeg elsker at kærlighedshistorien får plads og jeg elsker at være i selskab med de skønne karakterer.

Dog synes jeg søsterpagt var lidt for meget en mellembog, der handler om eftereffekterne af den første og som arbejder op til den næste. Den stråler ikke så meget for sig selv, tværtimod var der nogle ting der virkede lidt tvungen.

Jeg kunne f.eks. ikke helt føle Birke og Maltes forhold denne gang - jeg synes der var nogle issues der manglede nogle større reaktioner på. Jeg endte med at være ret så ligeglad med Malte faktisk, hvilket er super ærgerligt for jeg var rigtig glad for ham i den første bog. Primært mangler jeg mere dybde, eller så i hvert fald mere angst fra Birke over det hun reelt gør ved ham. Det kunne virkelig havde været utrolig følelsesmæssig læsning hvis karakterenes følelser havde været udnyttet noget mere. Birke virker på mange måder som en meget passiv personlighed (i hvert fald i ca. halvdelen af bogen) og det påvirker desværre lidt handlingen. Jeg elskede hver gang Birke handler, og derfor direkte påvirker historien. Det er der hvor historien virkelig stråler. 

Slutningen var ikke helt så overraskende for mig som der var blevet lagt op til. Men nu er jeg jo også en rimelig habil læser, og fanger hurtigt de forskellige tegn. Men på trods af det, så synes jeg plottet var rigtig godt strikket sammen.

Men på trods at det jeg nævner så var det en pageturner som jeg nød i stor stil.
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig