onsdag den 4. juni 2014

Madame Salvatins hemmelighed


Forfattere: Morten og Søren Ellemose
Målgruppe: Voksne
Genre: Noveller

Tak til Morten og Søren Ellemose for anmeldereksemplaret















 
Madame Salvatin var født til at blive enke. Sådan havde hendes fader forudset det og spådommen kom til at gå i opfyldelse tre gange inden hun var fyldt 20 år. Men det var kun begyndelsen på hendes eventyr.

Søren & Morten Ellemose samler i denne bog en række eventyrlige fortællinger om griske fædre, smukke kvinder, uskyldige krøblinge, massemordere og drager i mennesketøj.



Den her bog skal du tage at læse hvis du elsker digte og noveller, for det er lige præcis en blanding af det og så alligevel ikke. Det er få ord med stor betydning. Nogle af historierne ville jeg gerne have haft mere af og andre er lige tilpas. Så er der dem med for meget blod og vold, som jeg personligt ikke bryder mig om, men der er noget for alle i denne novellesamling. Der var masser af de små korte noveller der havde lyst til at give mig noget at tænke over, og der var da også flere gange jeg gav dem lov til det. Er det ikke også en af de fantastiske ting ved at læse bøger? At de formår at sætte tankerne på overarbejde. Det er i hvert fald noget af det jeg selv holder af.

Jeg er dybt imponeret over hvor meget dybde mange af disse små korte historier indeholdte. Det var der virkelig mange lange bøger der kunne lære noget af.

Personligt er jeg dog mest til de store historier, men det er jo fordi jeg personligt er mere til livets store dybe spørgsmål end til de små store ting. Jeg vil gerne have en verden at leve mig ind i. At forsvinde væk i. Man skal nyde novellerne for deres små hverdagsglimt, deres humor, deres sprog og deres små punsh lines. Og det gjorde jeg helt sikkert også.
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig