fredag den 20. juni 2014

The One

The One

Forfatter: Kiera Cass
Serie: The Selection #3
Målgruppe: YA
Genre: Dystopia



Den første bog i serien er udkommet på dansk herhjemme ved forlaget Tellerup.


















The Selection changed America Singer's life in ways she never could have imagined. Since she entered the competition to become the next princess of Illéa, America has struggled with her feelings for her first love, Aspen--and her growing attraction to Prince Maxon. Now she's made her choice . . . and she's prepared to fight for the future she wants.
Find out who America will choose in The One, the enchanting, beautifully romantic third book in the Selection series!


Først og fremmest - jeg elsker det cover! Det er så utrolig flot.

The One er den perfekte afslutning på en rigtig god serie. Så selvom den er fantastisk, så er jeg alligevel lidt skuffet. Jeg havde håbet at det var en mere epic slutning. Men generelt synes jeg det er lidt svært med slutninger; jeg har endnu ikke læst den perfekte slutning til en serie jeg har fulgt. Ikke rigtig. Jeg har altid samlet en masse forventninger, som aldrig rigtig bliver indfriet. Med The One havde jeg personligt håbet at den ville have reddet et par issues jeg havde med 2'eren, men det gjorde den desværre ikke. Jeg havde også håbet at der var sket noget mere omkring og imellem America, Maxon og Aspen... det så jeg heller ikke meget til.

Det virker til at Kiera Cass har haft en fast tidslinje som hun har fulgt til punkt og prikke, og det synes jeg godt man kan mærke, for jeg føler mig ikke specielt overrasket over hvad der sker. Jeg havde sådan set forventet at det var den retning, men jeg havde håbet at det måske var blevet gjort på en anden måde, og lidt mindre perfekt. Det hele falder lidt for perfekt i hak synes jeg. Som den sidste Twilight eller Fifty Shades bog. Nærmest kvalmene.

Alligevel får det mig på igen måde til at holde mindre af serien som helhed. The Selection serien er fantastisk. Jeg synes stadig det er en af de bedre serier, og jeg elsker Kiera Cass' skrivestil. Det humoristiske, det lette, kombineret med dybde. Serien fortjener bestemt ikke en lav rating på grund af mine alt for høje forventninger.

Hvis du er fan af serien vil du holde af slutningen ligesom mig, men hvis du har haft samme tanker eller forventninger som mig, så forbered dig på en lille sky for solen.
SHARE:

1 kommentar

  1. Hej ved du hvornår den kommer ud på dansk ?

    SvarSlet

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig