torsdag den 24. juli 2014

Følelse

Følelse

Forfatter: Christina Bonde
Serie: Nattens sanger #3
Genre: Fantasy
Målgruppe: Voksne
Udgiver: Mellemgaard

Tak til forfatteren for anmeldereksemplaret




















Missionen er sat i værk. Med blodet som sit eneste våben og med de følelser, der manifesterer budskabet, kaster Victoria sig ud i kampen. Helt tæt på Hector skal hun sikre sejren. Men intet går som forventet.

I ondskaben finder Victoria svar på vitale spørgsmål, der sender hende ud i en afgørende vendetta, der truer med at koste hende dyrt. Nødtvungent må hun acceptere Lucas og Alexander i en magtfuld forening, der vil revolutionere vampyrsamfundet for altid.

Fortidens dæmoner bekæmpes, og i kulissen venter uforudsete forandringer. I sin endegyldige skæbne finder Victoria omsider sig selv. Lykken synes fuldbragt ... men er alle fjender besejret?




Det er som om serien bliver bedre og bedre for hver bog, og det er i sig selv lidt ærgerligt at den nu er slut. Det plejer også altid at være omvendt med trilogier, at den starter godt og så går drastisk nedad derfra, så det er dejlig forfriskende at blive så positivt overrasket.

Christina Bonde forstår sig på genren, og jeg synes hun er absolut en af de bedste bud på en dansk paranormal forfatter - lige præcis fordi det er tydligt at hun ved hvad der røre sig ved sine læsere. Personligt elsker jeg også hendes sprog, det er meget lige og enkelt og så utrolig nemt at leve sig ind i. Så jeg gælder mig så utrolig meget til at se hvad forfatterinden finder på næst. Jeg håber hun vil prøve lykken hos en af de større forlag, for jeg tror at der er endnu flere der vil købe hendes bøger hvis bogforsiderne også lige fik et kvalitetsløft. Så der er endnu flere der kan læse at vi danskere kan altså også skrive fantasy.

Personligt blev jeg underholdt hele vejen igennem, men for mig er det ikke nogen ny Twilight (men okay jeg var også ret fan-girl over den serie), men det er simpelthen fordi at jeg personligt ikke kan mærke karaktererne, og det er helt sikkert noget jeg har taget med mig helt fra den første bog. Jeg ved ikke helt om jeg forstår hvad de to ser i hinanden, eller hvad der nødvendigvis driver dem som personer hver især. Men det virker også for mange, det der med at jo mere "tom" en karakter føles, jo mere kan man selv spejle sig i dem. Så jeg tror det er lidt en smagssag.

Men jeg er lykkelig over at Christina Bonde  har turet gå hele vejen i bogens handling, og nyder at der i tredje og sidste bog er noget nyt, og originalt. Så en virkelig skøn serie jeg er stolt over er dansk.




SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig