lørdag den 5. juli 2014

Kvartalsstatus maj - juni 2014

I dag er normal min blog om film dag, men da jeg hoppede over min tema-mandag, sidste mandag, så havde jeg pludselig pladsmangel. Så det går altså ud over filmdagen i dag.

Jeg har jo rykket mine månedsstatusser til kvartalsstatusser, og jeg har lidt indset nu at det ikke var så god en ide. Jeg kan ikke rigtig huske min begrundelse for at gøre det, og nu synes jeg i stedet jeg har en lang uoverskuelig liste af bøger...

Så måske jeg går tilbage til det månedlige system igen... jeg ved det ikke helt endnu. Men her er i hvert fald min kvartalsstatus fra maj til juni.


Bøger jeg har læst:

Outlander #1 af Diana Gabaldon
Gregor og det tavse varsel #4 af Suzanne Collins
Huset i himlen af Amanda Lindhout og Sara Corbett
Divergent - Den officielle guide af Cecilia Bernard
Crown of Midnight #2 af Sarah J. Maas
Halfbad - Halvkode #1 af Sally Green
I yetiens hule #1-#3 af Andrea Bastian
Onsdage i tårnet #2 af Jessica Day George
Englefald #1 af Susan Ee
A Curious Invitation: The Forty Greatest Parties in Literature af Suzette Field
Alliancen #2 af Mark Frost
Glasbørnene af Kristina Ohlsson
Den Blå dame #1 af Eleanor Hawken
Besat #1 af Christina Bonde
Tryllebundet af Sylvia Day
Greven af Monte Cristo af Alexandre Dumas
Moby-Dick, or, The Whale af Herman Melville
Søsterpagt #2 af Nicole Boyle Rødtnes
Halløj på Christiansborg af Søren og Morten Ellemose
The One #3 af Kiera Cass
Klub død #3 af Charlaine Harris
Madame Salvatins Hemmelighed af Søren og Morten Ellemose
Killer, Killer af Morten Ellemose
Sweet Reckoning #3 af Wendy Higgins
Død for verden #4 af Charlaine Harris
Hjertets Kald #2 af Camilla Wandahl
Jellicoe Road af Melina Marchetta
Serpent's kiss #2 af Melissa de la Cruz
House of Cards #1 af Michael Dobbs
Tøselus og vinkeflæsk af Lars Daneskov
Down London Road #2 af Samantha Young
Den mystiske kiste af Karina Palm
Animal Farm af George Orwell
Slip mig fri #1 af J. Kenner
Stendød #5 af Charlaine Harris
Gåden om Alaska af John Green
Dinner with a vampire #1 af Abigail Gibbs
Castle Hill #2,5 af Samantha Young
Tag mig #2 af J. Kenner
Skæbne #2 af Christina Bonde
Stormfulde Højder (Wuthering Heights) af Emily Brontë
Liv efter liv af Kate Atkinson

42 i alt


Udfordringsoverblik:

6 ud af 20 bøger indtil videre læst her det første halve år... såååhh.. jeg har et stykke vej endnu

Kun 1 ud af 13 bøger har jeg genlæst, så her har jeg også lidt en udfordring til resten af året.

Jeg er til gengæld halvvejs i New Adult målgruppe udfordringen. Jeg skal kun læse 5 mere i år.

Det går også rigtig godt med biografierne, der har jeg læst 4 ud af 5.

1 ud af 3 skrivebøger har jeg læst

Og så har jeg læst 8 ud af 15 bøger i min must-read i år liste.

90 bøger i alt det første halve år.



Den bog jeg synes bedst om


Det her er den absolutte sværeste kategori, for jeg har lyst til at nævne rigtig mange af dem.
Jeg har også sidste på måneden sluttet nogle af de bedste bøger jeg har læst i år og derfor er de jo meget frisk i erindringen, nemlig Stormfulde Højder og Liv efter Liv.
Men også Englekald, Hald-bad Greven af Monte Cristo og House of Cards er værd at nævne.
Men der er en bog der har efterladt et for altid uudslettelig indtryk på mig,
og som har åbnet mine øjne mere end nogle af de andre bøger har formået.
Så derfor bliver det i dag Huset i himlen....... i morgen er det sikkert en af de andre.
Det er det der er det fantastiske ved bøger, de bliver ved med at gro på en.
 
 
 
 
 
 



Den bog jeg synes mindst om
 
 


Den her bog var da det værste lort jeg nogensinde har læst. Total urealistisk - en heltinde
 man har lyst til at slå - og jeg havde aldrig troet jeg skulle sige det men helten er lidt
 for meget en bad ass for mig, ja faktisk vil jeg nærmere kalde ham psykopat.







Den bog jeg synes er flottest




 
 
Jeg kan virkelig ikke stå for den her forside, jeg synes den er så fin.
Jeg elsker spejl refleksionerne. Kjolen.. selvfølgelig... og så kan jeg rigtig godt lide
den model de har fået til at portrætterer America Singer.  
 
Jeg er nu også ret stor fan af udseendet på 'A Curious Invitation'





 
 
Den bogs vis udseende tiltaler mig mindst





Jeg synes den her forside er frygtelig. Den skriger langt væk at kvaliteten af bogen er dårlig.
Om den så er det, ja det er jo så en anden sag.
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig