onsdag den 13. august 2014

Crown of midnight review

Crown of midnight

Forfatter: Sarah J. Maas
Serie: Throne of Glass #2
Genre: Fantasy
Målgruppe: YA

Bogen er endnu ikke oversat til dansk





















From the throne of glass rules a king with a fist of iron and a soul black as pitch. Assassin Celaena Sardothien won a brutal contest to become his Champion. Yet Celaena is far from loyal to the crown. She hides her secret vigilantly; she knows that the man she serves is bent on evil.

Keeping up the deadly charade becomes increasingly difficult when Celaena realizes she is not the only one seeking justice. As she tries to untangle the mysteries buried deep within the glass castle, her closest relationships suffer. It seems no one is above questioning her allegiances—not the Crown Prince Dorian; not Chaol, the Captain of the Guard; not even her best friend, Nehemia, a foreign princess with a rebel heart.


Jeg var en smule skuffet over Throne of glass, fordi jeg var så ovenud begejstret for de halv-lange noveller der kommer før. Jeg tror primært det var fordi serien giver mig gode minder om dengang jeg spillede computerspillet Baldurs Gate - jeg elsker det spil. Så da handlingen i Throne of glass pludselig kun foregik inde på et slots fire vægge, så synes jeg at jeg mistede lidt af forbindelsen. Generelt skete der næsten også mindre i romanen end i de kortere noveller. Men efter at have læst Crown of Midnight er jeg nu blødet lidt mere op over for den historie hun nu fortæller. Jeg kan stadig bedst lide den Celena som vi ser i novellerne, fordi hun var så anderledes og sej, men i romanerne ser vi en blødere side af hende. Men jeg synes hun har fået noget fight tilbage i sig igen og jeg håber og tror at den næste bog i serien viser det endnu mere.

Egentlig så elsker jeg jo den her serie, fordi jeg synes Celena nærmest bære historien med hendes karakter - for mig er hun lige så epic tydelig som f.eks. Frodo. Jeg elsker også at handlingen sker i en middelalder-agtig verden - lidt ligesom Ringenes Herre - bare med mere bymiljø. Så jeg blev kun skuffet fordi jeg havde sky-høje forventninger - og jeg har faktisk stadig kun høje forventninger til den næste bog.

Throne of glass serien minder lidt om Study serien af M. Snyder, for mig er den bare endnu bedre. Lige min type historie. Fantasy, magi, kærlighed, historisk setting, handling, en sej og ikke mindst klog heltinde.
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig