fredag den 8. august 2014

Dinner with a vampire

Dinner with a vampire
Forfatter: Abigail Gibbs
Serie: The Dark Heroine #1
Genre: Paranormal -- vampyrer
Målgruppe: YA
























For Violet Lee, a chance encounter on a darkened street draws her into a world beyond her wildest imaginings, a timeless place of vast elegance and immeasurable wealth – of beautiful mansions and lavish parties – where a decadent group of friends live for pleasure alone. A place from which there is no escape...no matter how hard Violet tries. (Og stol på mig når jeg siger - hun prøver virkelig ikke!)

Yet all the riches in the world can’t mask the darkness that lies beneath the gilded surface, embodied in the charismatic but dangerous Kaspar Varn. (Jeg synes psykopat er mere rammende for hans beskrivelse)



Det her er nok absolut det værste lort jeg har læst i år. Det lyder hårdt, men jeg har ikke haft så stærk en reaktion som efter jeg havde læst Alligant. Det værste af det hele er at jeg ligesom Alligant ikke kan fortælle jer helt hvorfor - fordi det vil spoile for meget.

Jeg kan dog sige at heltinden er hjernedød, hun har ikke en selvstændig følelse overhovedet. Hun virker faktisk direkte barnlig. Som en 5 årig, der prøver at begå sig i verden. Ja det er faktisk heller ikke rigtig, for jeg kender mange 5-årige der har flere selvstændige følelser end hende. Hun er vegetar, men har intet problem (som I hun kunne ikke være mere ligeglad) med at vampyrerne i bogen nogle gange slår de mennesker ihjel som de drikker af - selvom de ligeså godt kunne lade være. WTF!!! Hun kan tilsyneladende også sagtens tilgive vampyrer som vil slå hende ihjel! … Så altså er hun født uden nogen som helst naturlige menneskelige følelser…

Jeg har lyst til at indsættet et rødt stempel her hvor der står: urealistisk!

Så har vi vores helt. Han er frygtelig - han er direkte psykopat. Han får bad-boys til at ligne engle … Han har i hvert fald ikke et eneste sympatisk ben i sin krop. Ham vil jeg faktisk ikke bruge mere tid på, for han er slet ikke det værd.

Bogen er derudover fuldstændig forudsigelig, og så vælger den at slutte der hvor det måske skulle til at blive spændnede, hvis man altså fortsat kunne leve med de frygtelige karakterer. Så tror man at den fortsætter i 2'eren, men det handler om nogle helt andre.

Jeg håbede mere fra bogen, bl.a. fordi jeg havde læst at den var lidt ligesom Twilight. Men det er seriøst nogle uvidende folk der har kunnet sammenligne de to. Det er en direkte fornærmelse mod Twilight at blive sammenlignet med den her bog…

Så lad være med at spilde jeres tid med at læse den her bog. Hvis I alligevel læser den, så forvent at jeg kommer og siger 'I told you so' :0)
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig