torsdag den 30. oktober 2014

Shopaholic takes Manhattan

Shopaholic takes Manhattan


Forfatter: Sophie Kinsella
Serie: Shopaholic #2
Genre: Chick-lit
Målgruppe: Voksne


Udgivet på dansk ved Lindhardt og Ringhof




















The irresistible heroine of Confessions of a Shopaholic and Shopaholic Ties the Knot is back! And this time Becky Bloomwood and her credit cards are headed across the Atlantic....
With her shopping excesses (somewhat) in check and her career as a TV financial guru thriving, Becky's biggest problem seems to be tearing her entrepreneur boyfriend, Luke, away from work for a romantic country weekend. And worse, figuring out how to pack light. But packing takes on a whole new meaning when Luke announces he's moving to New York for business--and he asks Becky to go with him! Before you can say "Prada sample sale," Becky has landed in the Big Apple, home of Park Avenue penthouses and luxury boutiques.



Hold da op hvor er det her bare en herlig serie. Jeg var nærmest flad af grin under hele "Shopaholic takes Manhattan" - men det er noget af en balancegang. Jeg føler jeg er meget tæt på at være irriteret over Beckys dumheder, mens jeg på den anden side næsten ikke kan lade være med at andet end at grine af det og synes det er hyle sjovt.

Jeg synes Sophie Kinsella er ret genial med den her historie. Hun skriver fantastisk og serien er for mig blevet en instant guilty pleasure.

Hvis man har set filmen er der rigtig mange af de ting der sker i "Shopaholic takes Manhattan" som også er med i filmen, så det var lidt øv. Især fordi det er mange af de scener som jeg synes blev for meget i filmen. Men jeg tror mit problem er at fordi vi er på Manhattan så forsvinder den britiske charme lidt for mig, og det er jeg faktisk lidt ked af. Det var noget af det jeg elskede den første bog for. Så jeg håber at vi i de næste kommer lidt tilbage.

Men alt i alt så er det bare en virkelig skøn og super sjov bog, som man med det samme blive indhyllet i - så man glemmer sin travle hverdag. Jeg glæder mig vildt meget til at udforske de næste bøger i serien, og faktisk udkommer der snart en ny bog på L&R, hvor der vil blive en fælles læsning, men meget mere om det senere.
SHARE:

2 kommentarer

  1. Jeg elsker Shopaholic - er pt igang med den nye i serien 'Shopaholic to the Stars'

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh.. ja det er den der også snart udkommer på dansk. Jeg håber jeg kan få dem alle læst her inden for kort tid, for jeg synes de kan noget helt specielt!

      Slet

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig