torsdag den 9. oktober 2014

Troldmandens plan

Troldmandens plan

Forfatter: Peter Gotthardt
Illustrator: Bodil Bang Heinemeier
Serie: Den Gyldne Skål #4
Genre: Fantasy
Målgruppe: Børn, letlæselige
Udgiver: Forlaget Alvilda







Tak til Alvilda for anmeldereksemplaret














Troldmanden Trodsig vil åbne porten til dæmonernes rige. De tre venner må prøve at stoppe ham. Før det er for sent.


Den Gyldne Skål serien er en række letlæselige eventyr/fantasy historier som handler om en forældreløs dreng, en pige fra skypaladset i himlen og en talende abe.

Jeg har læst og anmeldt de tre første bøger og det er faktisk ved at være et stykke tid siden, men da jeg læste 'Troldmandens plan' følte jeg mig med det samme hjemme blandt karakterne og fantasy universet.

'Troldmandens plan' virker desuden til at have et bedre flow og sammensætning af sin handling end de tre forgående bøger. Så det er virkelig en skøn bog at sidde med i hånden og dele med sine børn. Bodil Bang Heinemeiers skønne, skønne billeder gør at den bare er perfekt til højtlæsningsbog, men billederne understøtter også teksten til børn der godt selv vil læse.

Jeg elsker at en letlæsningsbog godt kan være spændende og have noget handling, som serien Den Gyldne Skål, og så er det jo bare et kæmpe plus at det foregår i en fantasy verden.

Der er planlagt otte bøger i alt, hvoraf de fire af dem er udkommet.
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig