søndag den 16. november 2014

Mine boglige juleønsker

Dagen i dag har fløjet afsted, men i rigtig godt selskab, for jeg har været i gang med at strikke en ønskeseddel sammen til jul - og det er ret svært, for man kan jo ikke sætte alle de bøger man ønsker sig på listen. Men her er hvad jeg har sat på min juleønskeliste - ja der er faktisk ikke nogle danske bøger at finde imellem, men jeg kom hjem med en 24 bøger fra bogforum, så der fik jeg dem som jeg længe havde sukket efter.



1. Pinguins smukke smukke Fitzgerald serie har jeg store planer med. De skal alle sammen have en æresplads på mine hylder. De er simpelthen for smukke til ikke at ønske sig.
2. Jeg elskede 'Min mands hemmelighed' noget så inderligt, og Laine Moriartys nye bog 'Big Little Lies' har også fået så meget ros, at den bliver jeg simpelthen bare nødt til at læse.
3. Den her bog lyder fortryllende, og 'Christmas Stories' vil være fantastisk at hygge sig med i juledagene.
4. Jeg har rigtig længe villet have et samlet Harry Potter sæt på engelsk, og jeg troede egentlig jeg havde fundet det rigtige. Men det generede mig lidt for meget at Hogwards var tegnet som en kinesisk overstørrelses hytte, så jeg fik den aldrig købt. Men i mellemtiden har Bloomsbury udgivet et ENDNU flottere Harry Potter box sæt!! Jeg er i hvert fald fuldstændig skudt i det, og det skal hjem på min hylde - hellere før jul end efter jul.
5. The Sleeper and the Spindle er SÅ flot, og så er det jo Neil Gaiman - need I say more!
6. Jeg brænder for at få de sidste i penguin drop caps serien. De er så smukke!
7. For nydlig faldt jeg over denne lille bog. 'What would Jane do' er et opslagsværk hvor man kan læse hvad Jane Austen mener omkring f.eks. lykke. Genial bog.
8. Jeg har efterhånden en del udgaver af Brødrende Grimm og H.C. Andersen, men de her har de mest fantastiske illustrationer. Så dem må jeg altså bare eje.
9. Da jeg var i London og besøge Folio Societys butik fandt jeg disse to smukke bøger. De lyder fuldstændige magiske, så jeg lovede mig selv at sætte dem på min ønskeseddel.
10. 'Hark a vagrant' lyder noget så fantastisk sjov. Tegneserier med klassisk litteratur og historie. Så bliver det ikke bedre!
11. Sidst men ikke mindst ønsker jeg mig de sidste Folio society bøger i serien Rainbow coloured fairybooks, som jeg endnu ikke ejer.
SHARE:

4 kommentarer

  1. Så mange fine ønsker, der er ret mange, som også står højt på min boglige ønskeliste! Ih jeg elsker Fitzgerald serien, de bøger er simpelthen bare så utrolig smukke, jeg håber på at få fat i dem, jeg mangler inden alt for længe :D Og så er jeg altså også ret forelsket i det nye Harry Potter sæt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja Fitzgerald serien er simpelthen ikke til at stå for, og hvis jeg bare får nogle enkelte af de her på min ønskeseddel, så bliver det virkelig en god jul. :0) Jeg håber du får nogle af gaverne på din ønskeliste.

      Slet
  2. Åh, hvor har du virkelig mange fine bøger på din juleønskeliste! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, jeg synes også jeg fik samlet nogle rigtig flotte bøger. Så krydser jeg bare fingre for at jeg får nogle af dem. :0)

      Slet

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig