søndag den 9. november 2014

Siege and Storm

Siege and Storm

Forfatter: Leigh Bardugo
Serie: The Grisha #2
Målgruppe: YA
Genre: Fantasy
























Hunted across the True Sea, haunted by the lives she took on the Fold, Alina must try to make a life with Mal in an unfamiliar land. She finds starting new is not easy while keeping her identity as the Sun Summoner a secret. She can’t outrun her past or her destiny for long.

The Darkling has emerged from the Shadow Fold with a terrifying new power and a dangerous plan that will test the very boundaries of the natural world. With the help of a notorious privateer, Alina returns to the country she abandoned, determined to fight the forces gathering against Ravka. But as her power grows, Alina slips deeper into the Darkling’s game of forbidden magic, and farther away from Mal. Somehow, she will have to choose between her country, her power, and the love she always thought would guide her--or risk losing everything to the oncoming storm.



Jeg var ret begejstret for den første bog i serien, for den var anderledes og den var frisk, og så havde jeg en forventning som jeg brændende ønskede at den skulle indfries. Jeg elsker når bøger har den effekt, at de får en til at sidde helt på yderkanten af stolen og bare håbe at der sker det og det, og det ville bare være så genialt hvis det sker… De bedste bøger er dem som formår at indfri de geniale forventninger og derefter give noget ekstra.

Ja… det gjorde den her bog ikke. Vi er på vej i en hel anden retning. Vi er faktisk så langt i en anden retning at jeg ved at den sidste bog vil blive en skuffelse for man vil ikke kunne nå at rette op på det.

Hvis jeg skal se bort fra den her skuffelse, så var historien egentlig ganske ok. Den var kort sagt, fin. For mig ikke mere eller mindre. Friskheden er gået af bogen og den lugter nu en lille smule af kedelig velkendthed.

Generelt virker bogen her til at være blevet meget positivt modtaget, så jeg tror helt sikkert at jeg havde haft nogle for høje geniale forventninger, og set noget som ikke skulle ses i den første bog. Jeg er nok i bund og grund kommet lidt skævt ind på historien.
 
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig