onsdag den 17. december 2014

Abracadabra








Er du vild med at lave mad, så ved du, at en opskrift er en trylleformular, som kan omdanne simple råvarer til et skønt måltid. Krydrer du samtidig din mad ordentligt, er der basis for ren magi på middagsbordet.

Abracadabra - Camillas krydrede køkken handler om alle de vidunderlige krydderier, som er blevet brugt siden tidernes morgen, men som vi ofte snyder os selv for oplevelsen af derhjemme.




Jeg faldt fuldstændig pladask for beskrivelsen herover, hvor der står at en opskrift er som en trylleformular, som kan omdanne simple råvarer til et skønt måltid. For på mange måder er det jo fuldstændig rigtigt. Det er i hvert fald nok det nærmeste vi mennesker nogensinde kommer på noget magisk. Jeg elsker mad. Jeg elsker at man kan blande to ting og pludselig får man noget man ikke havde regnet med. Så den her krydderi kogebog, der med dens titel henleder tanker på Harry Potter og andre gamle magiske fortællinger, var helt sikkert en bog jeg skulle kigge nærmere på.

Ved første øjekast er bogen fyldt med tekst. Næsten som en magisk bog. Den indeholder ikke ret mange billeder, de får der er, er klumpet sammen rundt omkring. Rundt imellem opskrifterne fortæller Camilla Plum os alt hvad hun har lyst til. Hun videregiver erfaringer og hun inspirere. Bogen er kort sagt proppet med opskrifter og informationer.

Hver kapitel er inddelt efter en bestemt type krydderi, og jeg elsker at der er nogle anderledes krydderier i blandt, så som f.eks. the. Herinde ses mit forsøg på at lave en skøn lakrids te. Den var virkelig også lækker og utrolig nem at lave, så det er ikke sidste gang jeg gør det.





Normalt er jeg til kogebøger som er lidt mere overskuelige. Jeg elsker når der er billede til hver af opskrifterne, for det giver sådan et dejligt hurtigt overblik. Derudover oplevede jeg også at det var nødvendigt at læse alle opskrifter før man planlægge hvad man skal lave, da der pludselig kan stå ingredienser i beskrivelsen som ikke stod på ingredienslisten. Det er i sig selv en charme at man skal, dykke ned i siderne, men i en travl hverdag kan det godt været et irritationsmoment.




De opskrifter jeg lavede var yderst vellykket. De var enkelte og smagsfyldte, og det er ikke sidste gang jeg lader mig dykke ned i de charmerende trylleformular opskrifter.
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig