onsdag den 3. december 2014

Merlin og Dippe-Duttens dukke

 

Merlin og Dippe-Duttens dukke

Forfatter: Pernille Eybye
Serie: Merlin #2
Genre: Fantasy / Gys
Målgruppe: 10 år og opefter
Udgiver: Tellerup



Tak til Forlaget Tellerup for anmeldereksemplaret

















Min mor begynder at opføre sig mærkeligt efter et besøg på et loppemarked.
Hun klæder sig i gammeldags kjoler og kalder sig selv for mama.

Jeg spekulerer på om det kan have noget med min lillesøsters nye dukke at gøre ... den hun tog med hjem fra loppemarkedet ...



Endnu en fantastisk sjov gyser historie fra Pernille Eybye. Jeg elsker at bøgerne er en smule sammenhængende. Man kan sagtens læse dem for sig, men tidsmæssigt er vi ikke i tvivl om at handlingen forgår efter den første bog.

Merlin får endnu en gang sin sag for i Tusmørkedalen og endnu engang er der ingen voksne til at hjælpe ham. Jeg elsker Tusmørkedalen - der er en helt fantastisk mystisk stemning over det. Især de fine illustrationer er med til at understrege lige netop den del.

Jeg synes den her bog er mere sammenhængende end den første, hvilket gør at den virker skarpere og flowmæssigt er bedre. Der er ikke så meget løb i den her bog, men mere en detektiv-side som jeg synes gør handlingen spændende.

Så det er virkelig en rigtig god serie Pernille Eybye her har skabt, og jeg glæder mig til at kigge nærmere på den.
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig