fredag den 24. april 2015

Sådan laver du dine egne skattejagter

Sådan laver du dine egne skattejagter

Forfatter: Katrine Skovgård
Illustrator: Iben Klokker
Genre: Fagbog
Målgruppe: Alle der elsker skattejagter - primært til børn
Udgiver: Turbine forlaget


Tak til forfatteren og Turbine forlaget for anmeldereksemplaret











 







Mangler du en aktivitet til børnefødselsdagen, en anderledes mors dags-gave, eller skal du stå for underholdningen til næste firmafest? I denne bog finder du opskrifter på traditionelle og alternative skattejagter til alle lejligheder.



Katrine Skovgård kender jeg gennem HUF. Denne bog er hendes første bogudgivelse, og selvom hun skriver godt fiktion så er det dog helt ideelt at hun udgiver den her fagbog. Hun er nemlig fuldstændig passioneret omkring skattejagter - og ja hun driver endda sin egen skattejagtsfirma, hvor hun bl.a. har været ude i en hel by og lave skattejagter for dem.

Grunden til jeg i målgruppe skriver primært børn, er pga. bogens illustrationer. Jeg tror helt sikkert det primært er børn der tiltrækkes af illustrationernes stil. Selve indholdet kan dog sagtens bruges og læses af alle der elsker skattejager (og hvem gør ikke det - der er jo en skat for enden af enhver skattejagt) og som har brug for en konkret guide til hvordan man laver sådan en.

'Sådan laver du dine egne skattejagter', er lige til at gå til. Der er ikke nogen lange beskrivelser af hvordan skattejagter blev til, eller nogen fiktiv historie om en sørøver. Nej, her er korte og præcise opskrifter på forskellige skattejagter og hvad man skal bruge til dem. Bogen er opdelt i 'de lette', 'de lidt sværere', 'dem til højtider', 'koder og gåder' og sidst men ikke mindst så er der et afsnit om 'skatte' - hvor der findes en opskrift på hvordan man laver en chokoladeskattekiste. - Jeg elsker den ide! Skattejagterne er desuden inddelt i alder, legetid, forberedelsestid og antal deltagere - et simpelthen fantastisk redskab til hvis man lige står og mangler en skattejagt til f.eks. en børnefødselsdag. Det giver et hurtigt overblik. Bogen er rimelig hurtig at løbe igennem, og det er nok en fordel, selvom jeg gerne ville have haft endnu flere ideer.

Skattejagt-ideerne i bogen, er for mit vedkommende, en blanding af gamle bekendte og helt nye - jeg har nærmest lyst til at prøve dem lige nu og her. Skattejagterne vække så absolut eventyrlysten og jeg glæder mig allerede til at bruge nogle af ideer fra bogen, på mine venner.


SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig