onsdag den 27. maj 2015

Sapphire Blue

Sapphire Blue

Forfatter:
Serie: Red Ruby trilogien #2
Genre: Tidsrejser, fantasy, paranormal, historisk
Målgruppe: YA



Serien fås endnu ikke på dansk




















Gwen’s life has been a rollercoaster since she discovered she was the Ruby, the final member of the secret time-traveling Circle of Twelve. In between searching through history for the other time-travelers and asking for a bit of their blood (gross!), she’s been trying to figure out what all the mysteries and prophecies surrounding the Circle really mean.



Sapphire Blue er virkelig en fantastisk bog - især hvis man godt kan lide historier som The Selection serien, eller man elsker en kombination af tidsrejser, hemmelige selskaber og historiske perioder. Og åh... ja kærlighed.

Den her bog er fuldstændig mig. Den har nærmest alt det som jeg elsker ved bøger. Den har en vanvittig vittig og selvstændig hovedperson, den har magi, London stemning, historiske perioder, og kjoler!, en vanvittig interessant love interest, og så alt det med tidsrejse og hemmelige selskaber er bare et kæmpe plus oveni det hele.

Nogle gange når jeg læser paranormale bøger, kan jeg godt føle at jeg har læst historien før, på trods af at jeg selvfølgelig ikke har. Men den her historie er helt sin egen, på trods af mange velkendte elementer, og det elsker jeg den for.

Der er et hav af bipersoner i den her bog, og det er lige med at holde tungen lige i munden, men det er faktisk ikke så svært, for der er ingen der minder om hinanden. De har alle hver deres personlighed, på godt og ondt.

Jeg fatter ikke der skulle gå så langt tid fra at jeg læste Ruby Red til jeg læste Sapphire Blue. Måske var jeg bange for den typiske 'mellembogs-forbandelse', hvor bogen er faldet væsentlig i niveau i forhold til den første bog i serien. Men Sapphire Blue fortsatte derud af i en rivende fart og er faktisk endnu bedre end 1'eren, så jeg glæder mig utrolig meget til at læse videre i Emerald Green nu.
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig