fredag den 10. juni 2016

Bøger fået siden sidst #8 - og lidt om mit bogfyldte skrivebord




Så fandt endnu en skøn bogstak sig vej til mit skrivebord - som i øvrigt altid er fyldt med bøger. Jeg har nemlig som udgangspunkt altid tre stakker af bøger til at stå på bordet. Nemlig en tbr stak, en stak med bøger som jeg har læst i den pågældende måned og en stak med bøger som jeg lige har fået ind af døren. De to sidste stakker ligger der med det formål at det de venter på jeg får lavet 'bøger fået siden sidst' og 'status' indlæggene. Ellers så er jeg sikker på at jeg kommer til at glemme nogle bøger som jeg har fået hvis ikke de ryger omkring bordet først. Efter fotografering ryger bøgerne enten i tbr-stakken eller ind på biblioteket - enten fordi de er læst eller fordi de ikke lige skal læses nu og her.

Nå det var lidt et sidespring. Her er bøgerne jeg har fået siden sidst.

 



Disse tre bøger har jeg selv indkøbt. Jeg var en lille smule skuffet over at saxo har sendt mig den forkerte udgave af Neil Gaimans 'The view from the cheap seats' - det gør mig lidt nervøs i forhold til om jeg så kan regne med at jeg bestiller det jeg tror jeg bestiller fremadrettet. Anyway, jeg vil ikke brokke mig denne gang, for jeg synes faktisk - ved nærmere eftertanke - at coveret er helt perfekt. Så, sådan kan man jo også blive klogere. Jeg glæder mig i øvrigt sindssygt meget til at dykke ned i Gaimans hoved, så den bog røg videre til tbr stakken. Det samme gjorde 'Summer days and summer nights' som jo er på min sommerlæseliste. 'Marrying Winterborne' af Lisa Kleypas lyder bare super skøn, men jeg skal have læst den første i serien først, og den er i min tbr stak.





Gyldendal har sendt mig disse to bøger. 'Red Rising - Gylden søn' - så nu må jeg hellere få læst den første bog i serien, så den ligger i min tbr stak. Jeg har kun hørt gode ting om den. Og så et stk. skøn bog fra kendt youtuber ' Ja, jeg har mens - og hva' så?' Personligt er jeg altid lidt bange for kvaliteten af bøger der bliver udgivet af kendte youtubere (Pewdiepie f.eks. var noget værre bras) men den her virker super sjov og samtidig til at have noget på hjertet.




Fra Nyt nordisk forlag kom den længe ventede 'Ulykkernes tid', som jeg er spændt på om jeg 'tør' læse. ;0) Fra Politikens Forlag - verden bedste smørrebrøds kogebog. Wow, jeg er vild med den. Jeg har stået og blandet skønne dressinger og anrettet lækre smørrebrød i køkkenet den sidste uges tid. Anmeldelse to come.





Sidst men ikke mindst så sendte Turbine mig to bøger som jeg lavede før jeg gik på barsel. Jeg har lavet rigtig mange som ikke er kommet fra trykken endnu, og jeg viser dem egentlig normalt ikke på bloggen, kun dem jeg har set særligt frem til - som disse. Jeg har sådan glædet mig til at se hvordan disse blev efter tryk. Især Safirblå som jeg har designet bogomslag til. Og jeg elsker Joëlle Tourlonias' illustrationer, de er simpelthen så magiske så dem kan jeg virkelig anbefale som billedbøger. Begge bøger har jeg læst (Safirblå har jeg også anmeldt) så de ryger begge direkte ind på biblioteket.


SHARE:

2 kommentarer

  1. Jeg glæder mig til at høre, hvad du synes om Summer days - summer nights, det kunne være en rigtig hyggelig sommerbog! Og jeg spotter nogle gode forfatternavne :-)

    Glæder mig også til at læse videre i Safirblå - og det er altså et så fint over, kan ikke stå for flotte kjoler på bøger ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er nogle super gode forfatternavne, så jeg glæder mig helt vildt til at læse den. Jeg tænker også det må være den perfekte sommerbog. Tak skal du have! :0) Nej jeg er også en af dem der er total vild med kjoler på forsiderne, så det var rigtig sjovt at lave forsiden til den.

      Slet

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig