tirsdag den 30. august 2016

Efterårets læseliste


Min efterårslæsteliste er en blanding af alt muligt og mest af alt er den sammensat af lysten til at undersøge en række forskellige forfatterskaber nærmere. Jeg er spændt på at opleve Katjas debut med ’De 7 dødsynder’. Jeg længes efter at læse mere Tolkien, om end det så bare er en biografi eller om det er en af hans bøger som jeg endnu er så heldig at have til gode. Jeg er ovenud begejstret for at Patrick Ness besøger bogforum at jeg bare må og skal læse mere af ham inden. Og jeg vil gerne læse noget mere af Leonora Christina Skov, som jeg følger på instagram, og som er helt fantastisk fordi hun kommer med masser af skønne anbefalinger, som virker til at falde i tråd med hvad jeg godt selv kan lide. Desuden var jeg ret glad for hendes seneste bog, så mon ikke at jeg vil synes godt om nogle af de romaner hun tidligere har skrevet.

Jeg har desuden tilføjet et par spændende fortsættelser. Jeg forstår for eksempel ikke hvordan det er lykkes mig at undgå at læst videre i Sarah J. Maas’ fantastiske Throne of glass serie. (Måske fordi jeg ved at næste bog ender med en frygtelig frygtelig clifhanger) Den serie er fantastisk! Så det er helt sikkert et must. Derudover er der tre nye udgivelser af fortsættelser som jeg bare må og skal læse i efteråret: Råddenskab, Løftet og Grænselandet.

Sidst men ikke mindst vil jeg have læst ’Grey’, som en del af min års udfordring. Jeg er lidt skeptisk, men læses det skal den. Og så må og skal jeg altså have læst den bog hele Danmark snakker om (eller i hvert fald dem jeg kender): Ravnenes hvisken.

















Grunden til der er mere end ti bøger den her gang, er ikke fordi jeg tror jeg kommer til at nå alle bøgerne af Leonora Christina Skovs, Patrick Ness' og om Tolkien. Jeg vil bare helst ikke ligge mig fast på hvilken en af dem jeg vil læse endnu, og måske ender jeg med at læse en helt tredje, men det her er dem jeg vakler mellem ligenu.

Jeg ville i øvrigt have valgt det danske cover til 'The rest of ud just live here', men det er ikke offentliggjort endnu, men bogen udkommer til bogforum 11. november og har titlen: 'Vi andre bor her bare'

Ser du frem til at læse noget bestemt i efteråret?
SHARE:

2 kommentarer

  1. Jeg glæder mig til at høre din mening om 'The rest of us just live here' - jeg var selv ret vild med den :-)

    Jeg har selv planer om at færdiggøre Temeraire-serien, hvor niende og sidste bog udkom her til sommer. Den udgave, jeg vil have, kommer dog først til november, så jeg tripper lidt pt... :-)


    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Ihh... det lyder godt. Glæder mig til at gå i gang med den. Det må helt sikkert blive den jeg læser så. :0)
      Jeg vil altså også snart rigtig gerne i gang med Temeraire-serien, det virker bare så uoverskueligt når der er så mange bøger i serien, jeg skulle være startet lidt før. :0)

      Slet

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig