fredag den 5. august 2016

Mere end veninder

  








Mere end veninder

Forfatter: Line Lybecker
Standalone
Genre: Realisme, kærlighed
Målgruppe: Unge og opefter
Udgiver: Calibat


Tak til Line Lybecker for anmeldereksemplaret



Det er ikke nemt at starte et nyt kapitel i sit liv når man sidder fast i det gamle. Anja på 16 har svært ved at give slip på Nicoline, men da vennen Markus præsenterer hende for hans kusine Catherine, slår det straks gnister. Problemet er bare at Catherine bor i USA, og at Anjas mor er alt andet end begejstret for en lesbisk datter.


’Mere end veninder’ er en himmelskøn og super vigtig bog. Den føles på alle måder ægte og ærlig. Ofte synes jeg at bøger omhandlende kærlighed mellem det samme køn, bliver fortalt enten i en belærende tone eller en tone der taler ned til sin læser. Her fortælles en historie på højde med læseren. Til læseren. En historie om kærlighed og familieproblemer i øjenhøjde. 

Jeg synes det er super vigtig at det bliver fortalt på den måde. Altså helt naturligt. For vi lever jo ligesom ikke i stenalderen længere. Det er en helt naturlig del af livet at man forelsker sig i et andet menneske, unaset køn. Og det er vigtigt at der er den her type historier bliver fortalt i øjenhøjde, så forhåbentlig færre og færre føler sig forkerte. Og flere og flere kan forstå hinanden.

Bogen er skrevet i et let og behageligt sprog. Historien er spændende og man læser derfor bogen på rekordtid. Jeg glæder mig til at se mere fra Line Lybecker.





SHARE:

2 kommentarer

  1. Guud! Jeg skrev med Line for... 8 år siden om, at hun var ved at skrive en bog med en lesbisk hovedperson. Fedt at det blev til noget! Og så endda noget godt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ej ja det var da sjovt. Jeg elsker når forfatterdrømme bliver til virkelighed. :0)

      Slet

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig