torsdag den 16. marts 2017

Gabriels Inferno







Gabriels Inferno

Forfatter: Sylvain Reynard
Serie: Gabriels inferno #1
Originalsprog: Engelsk, Gabriel's Inferno
Genre: Erotik
Målgruppe: Voksne
Udgiver: Dreamlitt


Tak til Dreamlitt for anmeldereksemplaret


En mands frelse, en kvindes sensuelle opvågning …  Gabriel Emerson er en mand forfulgt af sin mørke fortid. Han er en respekteret professor på universitet, men han bruger sit udseende og sin charme til at fordybe sig i livets nydelser, nydelser der ikke har nogen grænser. Den søde og uskyldige Julia Mitchell melder sig til Gabriels kursus, og deres stærke og mystiske tiltrækning truer med at ødelægge hans karriere.


Gabriels Inferno efterlader mig splittet. For det første er bogen listet som en erotisk genre, men jeg har aldrig læst en bog i den genre, med så lidt sex i. Generelt er bogen meget anderledes end noget jeg ellers har læst i genren. Og jeg værdsætter virkelig bogen for at gå andre veje og ikke tage de mest åbenlyse og brugte i genren. Så yay!! Den er på ingen måde en Fifty Shades ripoff som stort set alle de bøger jeg har læst i genren er. Men samtidig så gør bogen det jeg er aller, aller mest træt af ved genren, nemlig at have en hovedperson der er så kvalmene uskyldig og ryggradløs, at jeg lidt tænker at hun må være et fabeldyr.

For mig ender oplevelsen med at være under middelmådig - fordi jo jeg var ret glad for at den var forfriskende og anderledes. Men samtidig var den også bare enormt kedelig, til tider. Og måske var det fordi der ikke skete de kliche skandaler som sker i andre bøger, men jeg ved at jeg vil kunne holde min interesse fanget hvis hovedpersonerne havde været spændende, men Julia er simpelthen for urealistisk efter min mening og utrolig kedelig og ligegyldig.

Det har været lidt en stjerneratingrejse for mig, for jeg startede lidt højt ud fordi bogen var forfriskende og anderledes. Men dalede lige så stille fordi jeg begyndte at kede mig ret meget. Jeg sad hele tiden og håbede at de to store revelations, som var i vente, ville retfærdiggøre min læsning af bogen, men hvad fandt jeg?! Kun skuffelse og igen stor overraskelse over hvor irriterende Julia er og hvordan hun lader sig skræmme over de mindste ting. For så at blive sat på plads igen af Gabriel. Suk. Så ja, jeg ender på to stjerner, på trods af at jeg startede anmeldelsen på tre. Men det fylder for meget hos mig at hovedpersonen er et fabeldyr.



SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig