fredag den 10. marts 2017

Sæsonlæsning – forår





Foråret er lysere dage. Overskud og energi. Blomster i tusindevis af farver begynder at springe ud og vejret bliver varmere, og indbyder til flere gåture. Måske skal der sås ting i haven. Forår giver plads til nyforelskelser - i nye projekter, i bøger eller i hinanden, måske for første gang, eller igen og igen. Og det er faktisk lige det min forårslæsning plejer at handle om: nye bekendtskaber og at læse nye bøger af i forvejen højt skattede forfattere.

Jeg kommer jo blandt andet til at læse J.K. Rowling, som jeg har skrevet om i mit nyeste favoritforfatter-indlæg. Men derudover regner jeg med at mit forår kommer til at stå fuldstændig i kærlighedens tegn. Enhver undskyldning for at læse kærlighedshistorier, ikke? Min forårslæsning er derfor ikke så meget anderledes end hvad jeg skrev i min valentines/romance sæsonlæsnings indlæg.





Jeg vil læse Kasie West (YA), Samantha Young (NA) og Mhairi McFarlane (adult) - som for mig er fantastiske kærlighedsroman-forfattere og jeg kan virkelig ikke anbefale dem nok. Jeg glæder mig til at læse Sarah J. Maas fe-serie - som skulle være inspireret af Beauty and the Beast - hvor dejligt lyder det ikke lige!? Og jeg vil fortsætte det nye bekendtskab med Karen Ferry og læse 'Fool for love'.

Af nye bekendtskaber i kærlighedsgenren vil jeg læse enten (eller begge hvis jeg kan nå det) 'Ti små åndedrag' og Skrøbelige skønhed'.

Jeg drømmer om at få tid til også at læse Beauty and the Beast (og selvfølgelig se den i biografen - det er et must) og måske endelig at få taget mig sammen til at læse 'The Princess Bride'. Hvis du gerne vil have mere romance inspiration, så har jeg skrevet et indlæg om det her

På det personlige plan bliver min søn 1 år her i foråret og jeg starter på mit arbejdet igen. Ihhh... hvor jeg glæder mig, noget så enormt. Jeg savner sådan mine kollegaer og mit arbejde, men det bliver godt nok også meget mærkeligt at overlade sin søn i en fremmedes pasning. Men det har millioner jo gjort før mig, så jeg skal vidst bare lige trække vejret og tage mig lidt sammen. ;0)

Har du nogle forårslæseplaner? Hvad er for dig indbegrebet af forår?



SHARE:

2 kommentarer

  1. I dag har bare været den første ægte forårsdag for mig! Det duftede simpelthen af forår i morges. Det er den skønneste følelse. Det minder en om, hvor smukt og idyllisk vejret også kan være i Danmark, hvilket man ubevidst har glemt gennem vinteren.

    Jeg er simpelthen så dårlig til at læse efter årstider. Men synes til gengæld, det er vildt hyggeligt at høre om andre, der gør og hvordan de gør det! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Sådan havde jeg det også i dag. Det er rart nok med vinterhi, men det er sørme skønt at mærke at foråret er sådan rigtig på vej nu. :0)

      Jeg troede faktisk heller ikke oprindeligt at jeg læste efter årstid, men fordi min læsning de sidste fem år er så godt registreret så kan jeg simpelthen begynde at se lighederne og det har været ret sjovt at opdage.

      Slet

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig