lørdag den 15. april 2017

Serier jeg ser: Shannara Chronicles



Eller jeg har set første sæson og jeg er lidt i tvivl om det er en serie jeg kommer til at fortsætte med at se. Jeg synes den har et fantastisk potentiale - den bygger jo selvfølgelig også på en populær fantasy-serie af Terry Brooks - men der er et eller andet off ved den. Jeg tror det er en kombination af seriens skabere, skuespillerne (synes der er et par dårlige imellem) og at den nok kræver en større pengepung. Tv-serien er flot - men nogle gange kan man godt se at der er blevet sparet nogle steder og det er virkelig synd. Serien er blevet lavet til MTV - som egentlig er et relativt ny med de her tv-serier. De havde Teen Wolf der var en ok succes, men den led også lidt under pengepungen vil jeg sige. Og hvis man sammenligner de to kan man da også sagtens fornemme at selvom der er voksne med så lugter den langt væk at den primært er lavet til teenagere og altså MTV's målgruppe.

MEN det skræmmer mig ikke helt væk. Jeg elsker sådan noget fantasy som det her. Den her type fantasy er faktisk sat i en fremtidsverden hvor elvere er en race der er opstået med tiden. Universet er super interessant og jeg er ret spændt på om skaberne bag formår at løfte den lidt mere i niveau. Min mand er imidlertid hoppet af den (bl.a. pga. af at den skriger: Til teenagere). Men jeg kan godt lide at skrive bøger til den målgruppe, og jeg elsker at læse YA - men den er er måske lidt mere Teenager end YA, men man kan jo håbe at sæson to bliver endnu bedre!

Det bliver selvfølgelig ikke den eneste årsag til om jeg skal se den eller ej, da jeg i forvejen følger lidt for meget med i lidt for mange serier og tiden er ikke den samme længere. Jeg kan godt lide skuespillerne de har fundet - også selvom de er lidt grønne i det. Jeg kunne også overveje at samle bog-serien op - fordi universet virkelig er fængende.


SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig