onsdag den 25. oktober 2017

Ivy og blæksommerfuglen







Ivy og blæksommerfuglen

Forfatter: Johanna Basford
Genre: Eventyr / malebog for voksne
Målgruppe: Alle - vil nemlig også glimrende fungerer som højtlæsning og som fælles malebog
Udgiver: Politikens forlag


Tak til Politikens forlag for anmeldereksemplaret


Sådan begynder historien om Ivy og blæksommerfuglen, en smukt illustreret malebog om den lille pige Ivy, der i jagten på en helt særlig blæksommerfugl falder over en hemmelig dør, der fører hende ind i en magisk verden af eventyrlige landskaber og pudsige væsener – det hele lige til at farvelægge. Det ender i den vildeste rejse, legende illustreret med Johanna Basfords letgenkendelige streg. Ivy og blæksommerfuglen er et fortryllende eventyr for malebogselskere i alle aldre – lige til at udforske og dekorere og gøre til sin helt egen.


Indenfor de sidste år har Johanna Basford udgivet den ene smukke voksen malebog efter den anden. Og hendes malebøger er altid dem jeg anbefaler andre at købe af de der er tilgængelige på markedet. Der er bare virkelig noget tilfredsstillende smukt over dem. Så jeg var yderst begejstret da jeg så hendes nye udgivelse, som er endnu en fantastisk smuk malebog, men med en historie i også. Det synes jeg var en fantastisk ide. For selvom jeg elsker malebøger, så er det for mig som sådan ikke en 'rigtig' bog jeg vil sætte op på hylden. Denne bog vil jeg ikke tøve med at sætte op i reolen, og jeg kan allerede nu forstille mig at tage den ned i fremtiden og læse historien igen og se hvad jeg fik ud af den malebogsmæssigt. Ja, jeg synes faktisk det er en smule genialt fundet på, for man har stadig masser at male, og nu får det hele tilmed en historie, hvilket føles ekstra speciel.

Historien er sød og passer rigtig godt til Johanna Basfords tegnestil. Det fantasifulde, finurlige og smukke er også fremtræden i historien. Det er midlertidig ikke en historie man ikke har læst en masse gange før - en pige der falder over en indgang til en magisk verden. Men for mig ligger den største læseglæde i at jeg kan male samtidig med at jeg læser historien. Det er vildt hyggeligt.

Hvis du kunne tænke dig at hoppe på malebogs trenden, så er den slet ikke forbi endnu, og jeg vil helt sikkert anbefale dig at købe den her frem for nogen anden. Som skrevet i min info i toppen, er bogen også helt ideel at dele med sine børn, som en højtlæsning historie og som fælles malebog.






SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig