lørdag den 23. december 2017

Greenglass House







Greenglass house

Forfatter: Kate Milford
Genre: Adventure/mystery
Målgruppe: 9-14 år

Bogen fås ikke på dansk


A rambling old inn, a strange map, an attic packed with treasures, squabbling guests, theft, friendship, and an unusual haunting mark this smart middle grade mystery in the tradition of the Mysterious Benedict Society books and Blue Balliet's Chasing Vermeer series.


Greenglass house var et herligt juleeventyr. Eller måske burde jeg nærmere sige julemysterium, da det er noget af et plot man bliver viklet ind i som læser, og jeg elskede det. Jeg har faktisk skullet tage tilløb til at læse den her bog de sidste par år til jul - jeg ved ikke hvorfor, og jeg er rigtig glad for endelig at have læst den. Da det grundlæggende er en rigtig god historie.

Udover gode historiefortællings egenskaber så kan forfatter Kate Milford også noget med beskrivelser. Setupet er simpelthen så magisk. Greenglass house er så rigt og levende beskrevet at man ville ønske, at det var et virkeligt sted.

Det eneste minus jeg som sådan har på læseoplevelsen, er at selvom alle personerne er farverige - voksne som børn - så var det alligevel som om jeg blev holdt lidt på afstand af dem. Og desværre så jeg bogens store twist komme.





SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig