lørdag den 17. februar 2018

Bøger fået siden sidst #33 - december

Med november måned slutter årets store bogfest og december var derfor en stille og rolig måned bookwise. Og dog ... for min mand var så fantastisk at give mig kalendergaver i år, så derfor fik jeg lidt flere bøger end jeg havde regnet med. Faktisk fik jeg ikke nogen bøger i julegave, men eftersom det kun plejer at være min mand der kan finde ud af at give mig bøger og han allerede havde givet mig en stak, så var det egentlig som ventet.

Men her er hvad der dumpede ind af døren og op på boghylden i december måned:





Harry Potter - A history of magic var et anmeldereksemplar fra Plusbog og det var virkelig en fin bog. Det er vores verden - møder Harry Potter verdenen.







Politikens Forlag sendte to helt vidunderlige bøger i december. Den ene er 'Den, der lever stille' af Leonora Christina Skov, som jeg havde set frem til rigtig længe, og jeg må sige at den skuffede virkelig ikke. Dødevaskeren har jeg endnu ikke læst, men jeg ser frem til det. Den lyder til at have et ret vigtigt budskab, men jeg skal lige tage tilløb, da jeg tror den er ret barsk.







Flamingo var så søde at sende mig bind 2 og 3 i serien Royals, som starter med Papirprinsessen. Det er en helt fantastisk serie og jeg kan virkelig ikke anbefale den nok. Kærlighed, drama og intriger over hele linjen.






Disse to graphic novels var forudbestillinger jeg havde lavet og lidt havde glemt. Så det var en positiv overraskelse da de dukkede op. 'I am Groot' var lidt skuffende, men Back to the future skuffer aldrig.




Så kom vi til de gaver min man havde givet mig som kalendergave. Han har givet mig dem ud fra en lille liste jeg havde lavet og valgt efter prisen - så jeg kunne få en gave hver dag. Det var rigtig sødt af ham. Og på listen var disse to retellings for børn - begge to skrevet af ret så anerkendte amerikanske forfattere og jeg tror de er helt fantastiske til en regnvejrsdag.





Disse to er også fra min mand. Rare Obejct måtte jeg bare have, fordi jeg elskede Kathleen Tessaros Parfumesamleren, og den her lyder lige så henrivende. Den glæder jeg mig til at gå i gang med. Austenland har jeg læst et par gange og knuselsker den, men jeg har aldrig haft et fysisk eksemplar af den. Det er simpelthen det bedste Austen fanfiction jeg nogensinde har læst.






Sidste to kalendergaver fra min mand. Christmas at Claridge's ville jeg gerne have læst til jul, men det bliver nok først næste jul så. Det virker som lige min type julehistorie. The Goos Girl er også en retelling og den har fået utrolig meget ros, og jeg har villet læse den rigtig længe, så jeg blev glad da jeg pakkede den ud.







Everfter er en graphic novel, en fable spin off, og faktisk er det min adventspakke til min mand. Men derfor føler jeg stadig lidt det også er min. ;0) Jeg ser i hvert fald frem til at høre hvad han synes - om den er lige så epic som fables serien.
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig