mandag den 18. februar 2019

Bare en chance







Bare en chance

Forfattere: Elle Kennedy og Sarina Bowen
Originalsprog: Engelsk, 'Good boy'
Serie: WAGs #1 (kan læses som en enkeltstående historie)
Genre: Kærlighedsroman
Målgruppe: NA (New adult/voksne)
Udgiver: Flamingo Books

Tak til Flamingo Books for anmeldereksemplaret


Jess Canning står over for sit livs største udfordring: at arrangere sin brors Jamies kæmpebryllup, hvor gæstelisten består af landets største hockeystjerner. I familien er hun kendt som den flagrende lillesøster, der konstant skifter mening og aldrig kan gennemføre noget. Med andre ord: Hun kan ikke tabe det her på gulvet. Og ingen (ingen!) må høre om den kæmpe fejltagelse, hun begik med forloveren i et svagt øjeblik sidste forår. Det var en fejl, og det kommer ikke til at ske igen. Absolut ikke. Heller ikke selvom han er den mest sexede mand, hun nogensinde har mødt.


Efter at have læst 'Bliv her', så gik jeg med det samme i gang med 'Bare en chance', men jeg bryder mig ikke nær så meget om denne bog som jeg gør af fortsættelsen. Jeg blev aldrig interesseret i kærlighedshistorien eller personerne og bogen gjorde ikke meget for at ændre på det. Kærlighedshistorien er den klassiske - to personer starter med at hade hinanden men de kan ikke helt holde fingrene fra hinanden. Eller her er det faktisk kun hende der ikke kan lide ham, og måske er det derfor det ikke rigtig fungere - det og så er hendes 'had' til ham nærmest ikke eksisterende. Så der er ikke rigtig nogen drivkraft til historien.

Dertil så arbejder Jess flere gange med kræftsygebørn, og det er noget jeg bare virkelig har svært ved at læse om. Det kommer til for tæt på og jeg synes ikke at det høre hjemme i sådan en bog som den her, som egentlig bare skal være fjerlet underholdning. Jeg er med på, at det er for at gøre bogen mere moderne, men lige dét her emne gør, at det virker som let købt drama. Jeg hadede at læse de kapitler.

Ja, det føles ikke som om jeg har så meget positivt, at sige om bogen. Men overall er den meget godt skrevet og jeg er sikker på der er rigtig mange der elsker den - eller det kan jeg se at der er - på goodreads. Så selvfølgelig er bogen ikke forfærdelig, den var bare ikke noget for mig. Men eftersom det her var bind 1 og jeg elskede bind 2, så kommer jeg helt sikkert til at læse mere af Elle Kennedy og Sarina Bowen i fremtiden.




SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig