onsdag den 24. april 2019

My planner - bullet journal






My planner - bullet journal

Genre: bullet journal - dansk
Målgruppe: Alle der elsker at lave lister
Udgiver: Forlaget Aronsen

Tak til forlaget Aronsen og 'My planner' for anmeldereksemplaret


En bullet journal hjælper dig med at strukturere din tid. Det er din notesbog, din kalender, din skitsebog, din dagbog og stedet, hvor du holder styr på dine to do-lister.



Jeg var en af dem, der altid overtegnede min kalender i folkeskolens sidste klasser - samt gennem handelsskolen. Så man skulle tro, at jeg øjeblikkeligt var hoppet med på bullet journal bølgen, men det kom jeg aldrig. Jeg følte faktisk, at jeg ikke helt havde tid til længere, at sidde og hygge mig med at lave tegnede lister.

Men faktum er, at jeg laver mange lister alligevel, og så har jeg en stak af papir som altid ligger og flyder - og når jeg skal finde noget bestemt er det noget forfærdeligt rod, fordi jeg skal bladre alle de løse papir igennem. Så det har faktisk vist sig - for mit vedkommende - at være rare at have alle listerne samlet ét sted - i én bog. Det er meget nemmere at bladre igennem og forrest i den her bog er der lavet så man kan holde styr på siderne så man får en slags indholdsfortegnelse. Da jeg begyndte, at bruge det var der ikke et øje tørt.

Så hvad bruger jeg sådan en bullet journal til? Alt hvad jeg skriver lister omkring - og ja, jeg skriver rigtig mange lister - alt lige fra rejsedrømmemål, til læseliste, til hvad jeg ser på netflix, til hvad jeg har brugt penge på i den pågældende måned, til hvad der er på min sommer bucketliste.

Jeg giver mig selv frihed til ikke at være super, super kreativ med siderne, hvis jeg ikke føler, at jeg har tid til det, og det har faktisk gjort, at jeg nu sidder og maler lidt i den alligevel. Jeg finder det faktisk lidt terapeutisk - lidt ligesom med voksen malebøgerne. Og da der ikke er nogen der skal se hvad jeg tegner og det bare er for mig selv, så sidder perfektionisten ikke på skuldrene af mig hele tiden og kommer med bemærkninger. Så for mig har det været ret befriende med en bullet journal - det havde jeg som sagt slet ikke forventet, men jeg er virkelig blevet glad for det.





SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig