fredag den 17. maj 2019

Fables: The Wolf Among Us, Volume 2







Fables: The Wolf Among Us, Volume 2
Forfatter: Matthew Sturges
Serie: Fables: The Wolf Among Us, Volume 2
Genre: Graphic novel, eventyr retelling
Målgruppe: Voksne

Denne graphic novel fås ikke på dansk



As sheriff of Fabletown, Bigby Wolf has seen his share of unbelievable--and seemingly unsolvable--crimes. Before all that, though, he was faced with the greatest tests of his career... Someone is killing people on Bigby's watch--now he and Snow White must intensify their search for an increasingly elusive and brutal killer. On the path to justice and retribution, they encounter secret passageways, mysterious new lands and some familiar faces from Fabletown.


Fables volume 2 er sidste bind af Telltale Games prequel til Bill Willinghams Fables serie. Serien her er baseret på et adventure computerspil, og hvis du ikke har spillet det kan du fint læse denne graphic novel som enhver anden. Hvis du har spillet det, er det lidt en gentagelse af den historie, bare med mere baggrundshistorie og faste valg (i computerspillet kan man selv træffe nogle valg og påvirke historien).

Jeg har spillet computerspillet så jeg fik lidt ekstra baggrundshistorie og til min overraskelse så fik vi mere historie end der hvor computerspillet slutter. Jeg elsker illustrationerne, de er meget i stil med computerspillet men stadig helt deres egne – meget farverige og gennemførte.

At printe historien i en graphic novel har åbenbart været en succes, for Matthew Sturges kommer nu med en ny Fable spin-off graphic novel. Den kommer til at hedde: Everafter: From the Pages of Fables, Vol. 1. Serien kommer til at handle om nogle nye karaktere og måske et glimt af de gode gamle. Det håber jeg. Jeg skal i hvert fald læse den nye serie.



 
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig