mandag den 13. maj 2019

Valhalla: Den samlede saga 2






Valhalla: Den samlede saga 2

Forfattere og illustratorer: Peter Madsen, Hans Rancke, Per Vadmand, Henning Kure, Søren Håkansson
Serie: Valhalla: Den samlede saga #2
Genre: Graphic novel, nordisk mytologi
Målgruppe: Alle
Udgiver: Forlaget Carlsen


For enden af regnbuen.Valhalla genfortæller myterne fra nordisk mytologi, men tegneserien er også et eventyr i sig selv. Dette bind indeholder: Historien om Quark, Rejsen til Udgårdsloke, De gyldne æbler og en hel del ekstra materiale.

Dette bind indeholder to ud af tre historier der er blevet til den filmatiserede udgave af Valhalla. I bogen står der også en smule fakta om hvordan tegnefilmen blev til og hvordan process er anderledes fra tegneserien. Utrolig spændende læsning faktisk.

Jeg har egentlig aldrig forstået hvorfor de valgte at lade tegneserien handle så meget om Quark, jeg synes han tog alt for meget fokus for det jeg var interesseret i at høre noget om, nemlig de nordiske guder, men jeg synes jeg kan læse mig til at det også kom bag på dem selv hvor populær Quark blev, og de tager da også et aktivt valg om at undlade historier med ham fremover. Men det var super rart at blive lidt klogere på hvad, hvorfor osv. Og jeg fik helt lyst til at gense den gamle tegnefilm, for især virkelig at værdsætte hvor stort et arbejde det har måttet være at lave.

Jeg knuselsker Valhalla-tegneserierne men lige denne samlede saga indeholder tre af mine mindst fortrukne Valhalla historier – men man kan jo ikke lide dem alle lige meget. Det er kun Peter Madsens illustrationer man kan falde i svimer over hver gang.



SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig