onsdag den 26. juni 2019

PS: Jeg elsker dig stadig







PS: Jeg elsker dig stadig

Forfatter: Jenny Han
Serie: To all the Boys I've Loved Before #2
Originalsprog og-titel: Engelsk, PS: I still love you
Genre: Kærlighed, realisme
Målgruppe: Unge/YA og opefter
Udgiver: Carlsen Puls

Tak til Bog og ide for anmeldereksemplaret

Lara Jean havde ikke regnet med, at hun ville falde for Peter. De lod jo bare, som om de var kærester. Indtil de ikke gjorde. Og nu skal Lara Jean til at lære, hvad det vil sige at være i et rigtigt forhold og ikke bare et, der ligner. Men da en anden fyr fra hendes fortid vender tilbage, begynder Lara Jean at få følelser for ham også. Kan man være forelsket i to fyre på samme tid?


Det er efterhånden ved at være nogle år siden, at jeg læste og anmeldte første bog i Jenny Hans serie om Lara Jean, og jeg ved egentlig ikke hvorfor jeg ikke læste videre dengang, måske fordi der var så meget andet at læse eller måske fordi jeg følte Lara Jean var lige lidt for naiv til min læsesmag. Men så så jeg filmatiseringen på netflix og så blev jeg fuldstændig forelsket i kærlighedshistorien, og jeg blev nysgerrig på at læse videre på Lara Jeans historie. Det er jeg virkelig glad for at jeg gjorde. Jeg synes på ingen måde Lara Jean er så naiv i bind 2 og det var faktisk noget af det hyggeligste jeg har læst længe. Det var lige hvad jeg var i humør til - Helt perfekt sommerlæsning.

Historien og Lara Jean er sød men jeg elsker at Jenny Han trods alt har givet hende nogle fejl også, for det gør hende mere troværdig. Både Peter og den 'anden fyr' der kommer ind i billedet er utrolig dreamy. Siderne er fyldt med sjov og spirende kærlighed og jeg ser rigtig meget frem til at bind 2 også bliver filmatiseret, for nøj, hvor bliver det godt! Desværre skulle den først lande på netflix i 2020, men så kan jeg jo passende læse den sidste bog i serien inden.

Det er svært at sige om jeg havde været lige så begejstret for bind 2 hvis ikke jeg havde set filmatiseringen af bind 1 - nogle gange tilføjer de to medier noget til hinanden der gør dem mere ægte og måske også mere helstøbte. Jeg følte mig i hvert fald mere investeret i Lara Jean end jeg gjorde i bind 1. Nu synes jeg det er vanvittig hyggeligt, at følge hendes gang i skole og med venner og se hvem hun rent faktisk ender med at forelske sig mest i.

Så hvis du er til en sød kærlighedshistorie med lidt teenage forelskelsesdrama og intriger - en bog der bare er ren underholdning som din sommerlæsning, jamen så tag et kig på den her serie, og endnu bedre filmatiseringen også.






SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig